Jamaal Bay ox

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare misterhultspyret
  • Startdatum Startdatum
M

misterhultspyret

var är Jamaal Bay ox?
någon som har en avkomma efter honom?
han är ju helt otroligt snygg i mina ögon! :love:
mvh anette

Sv: Jamaal Bay ox

eller heter han Mostly Padron ox fattar inte riktigt vilket som är hans namn? :confused: :confused:

misterhultspyret skrev:
var är Jamaal Bay ox?
någon som har en avkomma efter honom?
han är ju helt otroligt snygg i mina ögon! :love:
mvh anette

Har aldrig hört talas om honom.....Varken som Jamaal Bay eller Mostly Padron....

VAR har Du hittat honom? Hittar ingen som motsvarar beskrivning vid sökning på nätet heller....Jamaal Bay alltså...
Däremot hittar jag följande: http://www.mostlypadron.com/
ML Mostly Padron faktiskt....
Och mig veterligen finns inga avkommor till honom i Sverige..... :confused: :confused:

mvh
Carina på Cesam Arabians

misterhultspyret skrev:
eller heter han Mostly Padron ox fattar inte riktigt vilket som är hans namn? :confused: :confused:
Hmmm. Det är möjligtvis inte här du hittat honom? http://desiree.madsen.se/html/jamaal_bay_ox.html

Det verkar vara ett internetstall... ;) Hästen på bilden finns dock i verkligheten och heter Mostly Padron som Carina på Cesam skriver. Men med en helt annan stamtavla som du hittar på länken i Cesam-Carinas inlägg.

Carina på Silver Arabians

carinaso skrev:
Hmmm. Det är möjligtvis inte här du hittat honom? http://desiree.madsen.se/html/jamaal_bay_ox.html

Det verkar vara ett internetstall... ;) Hästen på bilden finns dock i verkligheten och heter Mostly Padron som Carina på Cesam skriver. Men med en helt annan stamtavla som du hittar på länken i Cesam-Carinas inlägg.

Det är just sånt här trams som gör att jag ser RÖTT :devil: :devil: :mad: :( :eek: när det är frågan om dessa förbannade, meninglösa, löjliga internetstall.....aaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggghhhhhhhhhhhhhh :eek: :eek: :crazy: :( :devil: :mad:

mvh
Carina på Cesam Arabians

Hatar också dom där :devil: internetstallen. Det dom skriver om hästarna dom snor bilder på är så sjuka saker också...

Belle har hamnat på några internetstall. Blir lika förbannad varje gång :mad: En gång var hon dessutom hingst!!!
Hmmm...
Kan ju säga att hon brukar försvinna ganska fort från de sidorna... :devil:

// Anna

Boll skrev:
Belle har hamnat på några internetstall. Blir lika förbannad varje gång :mad: En gång var hon dessutom hingst!!!
Hmmm...
Kan ju säga att hon brukar försvinna ganska fort från de sidorna... :devil:

// Anna

Flera av mina hästar har också varit på sådana sidor och jaghar mailat mig BLÅ i huvudet till dessa småflikcor att de OMEDELBART ska ta bort bild och felaktig information......
Svarar de?? Nääääää Tar de bort??? Näääää, sidan fungerar inte sedan.... :devil: :mad:
Nu ids jag knappt leta efter det längre.....
Får minst ett mail om dagen där de åtminstone FRÅGAR om de får sno bilder, menjag säger konsekvent NEJ!

mvh
Carina på Cesam Arabians

Vad i götapetter är ett internetstall???????Dom kan väl inte bara annonsera ut andras hästar?????

Det är ett låtsasstall. Typ rollspel.
Småtjejer leker att de har hästar. Säljer, köper, hittar på bakgrunder osv. De snor bilder från andra och låtsas att det är den hästen de äger. Ganska oförargligt egentligen om det inte låg på nätet... :mad:

// Anna

Men är det riktigt lagligt att göra så då? Det låter grymt oseriöst. Jag skulle få ett frispel! Men tack för ditt svar. Det e inte lätt här på nätet när man är nybörjare.

et verkar ju lite kosntiggt me tanke på hans stamtavla, eftersom et står at e har fött up honom själva, men båa hans förälrar fanns ju på kossackstiteriet i tersk (eller va det nu heter)

verkar också lite osannolikt att beskriva gården i detalj

tex "Gårdsplanen är rund och i mitten är det en gräsmatta. Mitt på gräsmattan står det en stor ek som man kan sitta under, t ex varma sommar eftermiddagar efter att man har mockat. Det finns en liten parkering(max 3 bilar med transporter får plats där)"

Det är så störande när man söker på någon häst och mer än hälften av alla svar man får upp är länkar till internetstall! Gah! Dom borde samla alla dom där stallen på ett enda ställe och att det inte gick att hitta dem när man söker på ex. eniro...

:devil:

confetti skrev:
et verkar ju lite kosntiggt me tanke på hans stamtavla, eftersom et står at e har fött up honom själva, men båa hans förälrar fanns ju på kossackstiteriet i tersk (eller va det nu heter)

tex "Gårdsplanen är rund och i mitten är det en gräsmatta. Mitt på gräsmattan står det en stor ek som man kan sitta under, t ex varma sommar eftermiddagar efter att man har mockat. Det finns en liten parkering(max 3 bilar med transporter får plats där)"
Det enda det visar på är att tjejen som har sidan har gjort en seriös ansträngning att få det att verka som om det är på riktigt. ;)

Om du läser i hennes presentation under Välkommen, så skriver hon faktiskt: "Bara så att alla vet så är detta ett I-stall, finns detta inte på riktigt, iegntligen."

confetti skrev:

Kossack Stud ligger i Holland och Ters Arabian Stud ligger i Ryssland...

mvh
Carina på Cesam Arabians

ok, det var det i ryssland jag syftade på, kom inte ihåg i detalj men jag har då någon gammal bok hemma om peleng som kom därifrån.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Kände att det var dags för ny tråd! Min senaste: två bekanta genom hästvärlden i USA har skaffat varsin corgi, min uppfattning är att...
67 68 69
Svar
1 376
· Visningar
149 781
Senast: Snurrfian
·
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 481
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
8 823
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Jag har sådan fruktansvärd vånda....Jag jobbar inom vården och bytte jobb i okt. Jag kände på förra jobbet att jag jobbat för länge med...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: Krans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka