Jaktlabrador - Brun el Gul - Tips på kennel

Kringlan78

Trådstartare
Hej!
Söker tips på kennlar med gula eller bruna (om det finns bruna) Jaktlabradorer.
Svårt att veta vilka av alla labbe kennlar som föder upp Jaktlabbar

Gula finns det massvis av, men alla insatta labradormänniskor som håller på med jakt som jag frågat säger att det helt enkelt inte finns några ”riktiga” bruna jaktlabradorer. Benji är en brun ”jaktlabbe” men det har blandats in utställninggslinjer längre bak för att få in färgen, och han har kanske looken av en jaktlabbe men definitivt inte mentaliteten. De bruna labbarna på våra jaktträningar är ganska tydligt någon form av dual purpose-linjer.

Sedan hur du vet vilken uppfödare som avlar fram jaktlabbar så kan du kolla hur många bilder det är på jaktträning och praktisk jakt på hemsidan och sedan kolla upp huruvida de testats på prov, hur många och hur det gått.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 559
Senast: Acto
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 972
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 676
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar