Jaktkandar utan kedja.

Sv: Jaktkandar utan kedja.

Hej ! om det är ók med dig så skulle jag vilja lägga in en fråga, kan inte ngn vara snäll att lägga in bilder på jaktkandar med och utan tygelkontakt ?? Tack på förhand !
 
Sv: Jaktkandar utan kedja.

Varför? Är väl ungefär samma som att rida med pelham utan kedja? Det går ju bra.
 
Sv: Jaktkandar utan kedja.

Att rida på hävstångsbett utan kedja ger samma verkan som att rida på pessoabett. Sök lite på gamla trådar så förstår du varför det inte är att rekommendera...
 
Sv: Jaktkandar utan kedja.

Nej för pessoats ring är löpande det är inte stångbetts skänklar. Nu tycker jag illa om pessoa bett, men det är en annan historia.

Har du ingen kedja på ett hävstångsbett (pessoa är ett gagbett) så är det mer eller mindre alltid brutalt mot hästen. Kedjan finns där av en orsak.
 
Sv: Jaktkandar utan kedja.

Nej för pessoats ring är löpande det är inte stångbetts skänklar. Nu tycker jag illa om pessoa bett, men det är en annan historia.

Har du ingen kedja på ett hävstångsbett (pessoa är ett gagbett) så är det mer eller mindre alltid brutalt mot hästen. Kedjan finns där av en orsak.

:bow: :bow: :bow: du är lite bättre på att förklara än mig :angel:
 
Sv: Jaktkandar utan kedja.

:p Är för trött för att göra mina "normalt" långa utläggningar...
 
Sv: Jaktkandar utan kedja.

Sorry kommer in med en fråga här:angel:
Men vad är "snällast" eller bäst för hästen: ett kimblewick med tungfrihet eller utan??

/ tacksam för svar:D
 
Sv: Jaktkandar utan kedja.

Det som bäst passar just den hästens mun.

Alla hästar ser olika ut, därför kan man inte säga vad som är "snällast" för en specifik häst utan att ha tittat den i munnen.
 
Sv: Jaktkandar utan kedja.

det beror helt och hållet på hur hästen ser ut i munnen. På min häst är det snällast att ha med tungfrihet för han gillar INTE när det blir rakt och trycker på tungan
 
Sv: Jaktkandar utan kedja.

Alla bett med hävarmar ska ridas med kinnkedja för att fungera rätt! Sätt dit kedjan och vaddera den eller byt mot käderrem. Annars kan ett rakt bett med fasta ringar vara ett alternativ. Kinnkedjan sitter där av en anledning.
 

Liknande trådar

Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 668
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 140
Senast: As_Vegas
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på 6 år som är 50/50 fullblod & halvblod(e.fetcher n). Hon har ett mycket starkt psyke och har alltid haft, men...
Svar
1
· Visningar
940
Senast: Fragile
·
Dressyr Lite bakgrundsinfo: Hästen har tränats och tävlats på kandar (självklart riden mycket på vanligt tränsbett också) under ca ett års...
Svar
7
· Visningar
2 045
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp