Jakt labbe med ökad pälsfällning efter foderbyte?!

Xoya

Trådstartare
Hallojsan bukevärlden. :)

Jag och en god vän satt och diskuterade hennes lilla söta jaktlabbe. :D
Och min goda vän tyckte hennes hund börjat fälla mer än vanligt då det är mycket mer päls överallt i det generella. :)

Frågan är ni som har använt fodret Precept i överlag, har upplevelsen om eran hund fäller mer än vanligt efter foderbyte/användning av fodret? :)
Hunden äter Precept Plus.

Med vänligt hjärtligt hälsningar Xoya. =)

Sv: Jakt labbe med ökad pälsfällning efter foderbyte?!

Vilken variant? Det jag upplevde med mina Labradorer var att de blev torra i pälsen om det var för lite fett i maten. Det var en utmaning att hitta ett foder som gjorde de feta om pälsen men inte om midjan :-)

Nu när jag tänker efter fällde de vid foderbyte. 6 veckor är något som klingar välbekant. Om de fällde 6 veckor eller efter 6 veckor minns jag inte.

Om en hund inte fungerar bra på ett foder så kan de ju få sämre päls/fälla mer. Det kan ju helt enkelt vara så att fodret inte passar hunden perfekt.

Vilket foder åt hunden innan och varför byttes fodret?

Mina labbar har tendens att fälla något makalöst vid foderbyte/fel mat. Och som brandgul också upplevt att de blir torra i pälsen/huden vid för "klent" foder.

De har aldrig varit så fina som nu när de fått färskfoder i 2månader:laugh: kraftigt som attan, men de har inte tid att bli tjocka:D

/LL

Kan inget om Precept - men är den ful i pälsen skulle jag testat ett annat foder.

Det går ju att tillsätta olja eller annat men vanligen bara krånglar man till det för sig.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 027
Senast: sandrafors
·
Foder & Strö Tänkte lite snabbt att man kunde göra en sida där man skriver om olika tillskott och varför & när dem används för att underlätta för...
Svar
6
· Visningar
1 769
Senast: Allevo
·
Hundavel & Ras Vi har setat och diskuterat olika raser ett tag nu,än så länge är det inte läge än att leta hund,men i framtiden. Har nu en blandras...
2
Svar
37
· Visningar
4 326
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 574
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka