Jäkla ungar som inte kan styra!

Kissing Spine

Trådstartare
Är redigt sur nu :mad:. Tävlade LC, LB idag, lokal. Visst är det ganska lätta klasser, men nog sjutton kan man kräva att ungarna ska kunna STYRA?? :crazy: Tjejen höll på att rida in i mig flera gånger till första klassen och i andra klassen på framhoppningen så; Jag rider på kanten vid sargen (dvs, jag kan inte flytta på mig) när hon kommer i galopp. På långt håll ser man att det här kommer aldrig gå bra om hon inte svänger! Men nej, hon bara fortsätter! :crazy: PANG säger det i mitt ben, tack och lov att jag har en så snäll häst... Gjorde ont som *** men blev bättre och red klassen utan problem. Nu när jag kom hem så märker jag att den har svullnat... Kul, himla kul. Nu ska jag ha ont i foten bara för att en tjej inte kan styra sin häst?

Hon var fruktansvärt nervös och startade inte sedan för hästen vägrade till slut att hoppa. Men ändå, hon hade väl kunnat bett om ursäkt? :confused:

Sv: Jäkla ungar som inte kan styra!

Rätta mig om jag har fel, men brukar det inte vara så att man skrittar innanför spåret?

Hjärnan och omdömet kan nog brista om man är hypernervös, och visst kan en olycka hända men SJÄLVKLART skulle hon ha bett om ursäkt :eek: fast det är väl inte bara "ungar" som beter sig?

Jo, men det var vid framhoppningen. Och jag travade eller ngt tror jag, kan ha saktat av eftersom hon kom. kan tillägga att jag red i högervarv om ngn undrar.

nej absolut inte, vuxna är nog lika duktiga :smirk:

Ok, ja vare sig eller så ber man om ursäkt ifall man rider på någon. Ett "Oj förlåt, hur gick det" Har ingen dött av att säga.

Men om du red i högervarv hade väl hon företräde på spåret?

:o Sorry! Menade naturligtvis att jag red i vänstervarv...

Jag tycker synd om henne som var nervös, men så skönt är det ju inte att bli påriden heller :smirk:

Jasså, jag tänkte väl... Var på väg med "hon tyckte antagligen att DU var en jäkla unge som inte kan styra" men red du i högervarv så var det en annan femma ;)

Hon skämdes säkert jättemycket för att hon red på dig. Jag gjorde det för 2 år sen, red in i en tjej på klubtävling så hon ramlade av :o

*småfnissar* förlåt men... usch, stackars dig! Jo, men alltså... Ok att hon smått ridit på mig ett par gånger innan, men när man smäller i sådär för typ. tredje gången så kan man väl säga något. Men,men. Hon var liten och som sagt inte redo för det där.

Vilken tur att det inte var mig hon stötte in i. Min häst har en tendens till att nita andra hästar som kommer för nära :smirk:

men en ursäkt i förbifarten borde du fått.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 884
Senast: ameo
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 538
Senast: sorbifolia
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 355
Senast: shia
·
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
5 050
Senast: AW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025