Jäkla dagis!

T

TurboDevil

Jag blir så fruktansvärt ledsen på ägaren som driver mina hundars dagis! Ska försöka beskriva dagens incidenter så tydligt jag bara kan!

Jag har precis tagit över en 4 årig omplacering av rasen leonberger och har sedan tidigare en lejontik. Omplaceringen har svårt för andra hanhundar me detta har under 2 veckor förbättrats enormt. I övrigt är han en glad och trevlig hund och jag har aldrig mött en hund som är så vänligt inställd till människor.
Dagis har tidigare anklagat honom för att vara rädd för män, något som jag absolut inte märkt här hemma och det var med det påståendet allt började.
Idag varnade hon mig för att sitta och mysa med min hund med mitt ansikte så nära hans då han faktiskt skulle kunna bita mig! Han skulle ALDIG bita mig och har aldrig bitit någon i hela sitt liv, verken djur eller människor. Uppvuxen med små barn och aldrig några incidenter där heller.
Det andra som händer är att han går rakt fram till en karl och hälsar på honom, hon säger så: Ja han verkar ju gilla män iaf! Detta är samma person som för en vecka sedan strängt hävdade att ha var väldigt RÄDD för män! Får inte den ekvationen att gå ihop.

Det sista som händer är det som får mig att bli galen av ilska. Det är när hon säger att hon inte tycker om honom och att hon låter den andra tjejen som jobbar där handskas med honom för hon helt enkelt inte tycker om honom! Han har bara varit snäll där och aldrig gjort någon illa! han älskar att gosa och mysa och gör allt för att människor ska tycka han är snäll och vilja vara med honom och det besvarar hon med att inte tycka om honom! Hur kan man bedriva en sådan verksamhet och sedan välja att inte gilla en hund som inte gjort något fel!
Självklart kan man tycka olika om olika hundar men att tycka illa om honom det tycker jag är fel!

Usch vad långt det blev men var bara tvungen att skriva av mig!!

Sv: Jäkla dagis!

Tråkigt :smirk:

Jobbar man på ett hunddagis får man handskas med hundarna som fins där. Om hunden inte på riktigt är ett hot som skulle kunna göra illa någon har hon ingen anledning att inte hålla på med hunden. Fast är man en sån person kanske det är bättre att någon annan i personalen tar hand om han. Någon som "ogillar" hunden påverkar den negativt. Hundar behöber kärlek!:)

Han har aldrig morrat mot någon människa eller visat några som helsta arga tendenser. han har svårt för andra hanhundar men inget har gänt mer än gruff och att han försöker vara tuff.

Mot människor är han endast kärleksfull och försöker vara till lags. Håller med om att de är bra att någon annan handskas med honom men de är bara 2 som jobbar där och dagiset är litet så nog märker han av henne iaf. har upplevt taskig inställning av henne tidigare till vissa hndar och nu är en av mina hundar offer för detta. Jag vet inte heller vad den andra tjejen tycker om honom men eftersom jag betalar så måste någon ta hand om honom så de har ju uppenbarligen inget val! Hennes vuxna dotter har också sagt att hon tycker att han är läskig då han drar när man är ute och går. Han drar då verkligen inte om man är betsämmd då slutar han bara han fått göra ifrån sig!
Han har ju verkligen inte gjort något för att hon ska se honom som ett köttätande monster som äter dagisfröknar till lunch!

Hundrädda människor skulle inte få jobba på hunddagis! Om man har sin hund på dagis räknar man ju med att personalen är efaren och inte blir rädd för dessa hundar. Jag skulle mycket hellre se att dem tyckte om alla hundar och om de skulle uppstå problem att dem löser dem då ;)

Hundrädda människor skulle inte få jobba på hunddagis! Om man har sin hund på dagis räknar man ju med att personalen är efaren och inte blir rädd för dessa hundar. Jag skulle mycket hellre se att dem tyckte om alla hundar och om de skulle uppstå problem att dem löser dem då ;)

Exakt vill ju att han ska känna att han är omtyckt! ingen hund mår bra av att känna att något är fel och att inte vara älskad!

Jaa, flockkänslan är nog viktigare än många tror. Jag skulle inte välja jobb på hunddagis om jag inte gillade hundar! Som sagt, man kan ju fastna för några, men jobbar man på hunddagis borde man vara en sån person som älskar alla hundar!! ;)

Osmidigt sagt och framförallt verkar det som hon har svårt att bestämma sig ...
Däremot så kan man inte tycka om alla individer, varken människor eller djur och då tycker jag att man kan välja att vara så lite som möjligt med varandra.
Det där har jag upplevt i mitt arbete som förskollärare vissa barn är man inte på samma våglängd som helt enkelt, då är det bättre att en annan i personalen får ta sig an det barnet så mycket som möjligt istället.
Jag kan märka samma sak hos djur, en del människor tilltalar inte hästen eller hunden och då söker de inte kontakt.

nä man kan inte klicka med andra så är det bara. men man behöver då inte leta fel hos den individen och klaga på allt den gör. Hon är helt uppenbart rädd för honom trotts att jag har sagt at han inte skulle göra något och han har inte heller gjort detta. vad händer då den dagen när den andra personalen inte är där, eller när hon går tidigt? Hur ska det gå med min hund så?

Hon sa också idag att när hundarna var ute ocj lekte idag och den andra tjejen var är så hade hanhunden gjort en lekinvit till tiken, han morrar då och pratat ända från magen och de som har en egen eller träffat ett lejon vet att det pratas en hel del från deras sida hehe. Hon hade då blivit skråckslagen och kastat sig för att titta ut genom fönstret så han inte höll på att "äta upp" personalen! varför har hon sååå låga tankar om just honom......

Med sådan amatör till ägare skulle jag se mig om efter en privat hundpassare istället... hellre det än att pumpa in pengar i en verksamhet som uppenbarligen inte är professionell för fem öre.

Med sådan amatör till ägare skulle jag se mig om efter en privat hundpassare istället... hellre det än att pumpa in pengar i en verksamhet som uppenbarligen inte är professionell för fem öre.

Håller verkligen med! TS - jag läste din tidigare tråd och tyckte redan då att dagispersonalen betedde sig underligt. Sådär ska det inte funka! Har du den minsta möjlighet att byta dagpassning så gör det. Det där låter enormt oprofessionellt.

Håller med!!

Personligen har jag inga bra erfarenheter av dagis!:confused::mad:

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 424
Senast: Tonto
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: Emmi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka