Sv: Jaha....

men tänk så mkt mer tung lera som samlas i en dressyrsvans....då kanske hästen inte orkar springa lika fort och länge i terrängen :angel:

Jag tänkte nog inte så mycket på leran utan mer att det är snyggt med kort svans :o :D Ser mer välvårdat ut tycker jag... men visst är det lättare när de inte blir så skitiga!

Murrey: Det kanske till och med är så att svansen är lång för att leran ska fastna så han inte kan springa så fort :angel: :D

Lagom enligt mig!:
IMGP2290.jpg

Fast jag har svårt med för långa svansar på dressyr och körhästar också så jag kanske är extrem ;)
Fast sist jag var med som hästskötare var en av hästarnas svansar inte klippt på ett tag och då lät jag den va till dressyren och klippte av den innan terrängen, tyckte det var väldigt smart gjort :D

Det kanske till och med är så att svansen är lång för att leran ska fastna så han inte kan springa så fort
då behöver nog princefair en svans av nordsvensksvans tjocklek och lika lång som prinsessornas hår :D

Haha! Jag tänker mig hästen med en JÄTTE lerhög släpandes efter sig kämpa på i långsam galopp och en nöjt leende PrinceFair ovanpå :rofl: :rofl: :rofl:

min häst har faktiskt inte lång svans :mad: :rofl: dessutom springer min häst så fort att leran inte skulle hinna fastna även om svansen var lång. så de så :D

Tack, ni är så söta allihopa! :bow:
Sigge gör sig bra på bild, o ser ni PrinceFair i verkligheten, då är ni helt sålda! Lovar! :love:

Ja fast vi får akta oss nästa år. Du kan bli farlig om du fortsätter trimma dressyren noga :D :bump:

:D Vikket jääättefint hjälm överdrag du har PrinceFair! ( Ja har oxå sånt :d )

Liknande trådar

Fälttävlan I söndags stod det terrängträning på Årsta Runsten på schemat. Vi har inte varit iväg på ett tag och innan träningen ångrade jag mig...
Svar
19
· Visningar
7 053
Senast: Houdinie
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 471
Senast: raggsock
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 174
Senast: squarepants
·
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 458
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar