PrinceFair

Trådstartare
så var dagens Johan Lundinträning avklarad :bump:
Jag och Murray här red i samma grupp, och jag var iaf väldigt nöjd - både med hästen och träningen :)

Min kära mor fick leka pressfotograf, hon blev inte riktigt vän med kameran men några bilder blev det iaf :D

Jag och Murray mfl skrittar fram
325_2515.jpg

Framhoppning
Murray på samma hinder
Låda
Smalhinder
"Coffin"

Senast ändrad:
Sv: Jaha....

Jag hade tyvärr inte med mig nån fotograf, jag körde solo idag. Tror dock inte att nån vill se fler bilder på Sune nu ändå, det har väl nästan blivit överdos på sistone... :angel:

Bra gick det iaf, ska bli jättekul imorgon! :)

och här kommer en bild från dagens träning i Enköping. Idag gick det jättebra för mig och min underbara häst :love: helt kanon på alla hinder faktiskt :bump:

enkoping.jpg

Jag ska precis börja kolla på bilderna från idag, det blev över 100 st :D , o några på dig i slutet. Så modem varning strax. :D

P1010088.jpg

P1010095.jpg

skutt.jpg

Älsklingen :love:

Har några mycket charmerande *harkel* bilder på sigge när vi kommit hem. kan lägga upp dom om ni vill, men tja, kändes som tilllräckligt kanske :p

Var han inte otrolig, Johan? Har inte ridit för honom tidigare men jag hoppas verkligen att jag får göra det igen! Min häst har aldrig gått så bra.

LenaH, hur gick det för dig och din häst idag? Såg inte trevligt ut när han/ni slog i palisaden närmast parkeringen. Kändes inte riiiktigt som att det var rätt tillfälle att säga hej direkt.

Haha, det är alltid läge att säga hej! :D

Nej han har ju gjort sådär en gång förut (på Ryttis när Murray var med) och han måste ju lära sig att inte bara koppla in hissen utan att komma fram för skänkeln och hoppa igenom hela språnget.

För övrigt var han jättefin och både Lena och Johan tror att han kan bli riktigt bra. :)

Men, massakerar du enköpings bana också? :eek: :devil:

Nä, men hur gick det för er annars?
När red ni?

Tycker Johan är jätteduktig, bra snack innan vad man ska tänka på när man rider an de olika typerna av hindrena som vi hoppade. Det var ju hos Johan jag provred Sigge och förra ägaren har väl tränat för honom i 6-7 år. Tyckte det var lite tråkigt att jag inte fick så mycket kommentarer om vad jag behövde förändra, men det var väl det enda.

Äsch då, hindren brukar inte ta nån skada!
Nej, det var inte så farligt, han hoppade rakt upp och ner och slog i bak.

Det gick väldigt bra för mig båda dagarna, han ställdes inför helt andra svårigheter än vad han har gjort hittills och löste uppgifterna galant.

Vi red på eftermiddagen, 14.30 på lör och en halvtimme senare på sön. Vi var en ganska jämn lättklassgrupp.

Senast ändrad:

Haha, det kanske är det ;)

Men det såg och lät otäckt ut, uppenbarligen var det inte så farligt då. Men, jag hoppas att du får några kort från den träningen... För du skulle ha sett hans bakben efter smällen! Han kanske är så superförsiktig jämt? Såg nästan ut som han slog bakut i språnget.
Tycker att han är bra fin din häst!

Murray skrev:
Men, massakerar du enköpings bana också? :eek: :devil:

Nä, men hur gick det för er annars?
När red ni?

Tycker Johan är jätteduktig, bra snack innan vad man ska tänka på när man rider an de olika typerna av hindrena som vi hoppade. Det var ju hos Johan jag provred Sigge och förra ägaren har väl tränat för honom i 6-7 år. Tyckte det var lite tråkigt att jag inte fick så mycket kommentarer om vad jag behövde förändra, men det var väl det enda.

Vart rider ni när Johan håller träningarna? Herregud jag har inte träffat Johan på 10 år snart, skulle va kul och göra det igen. O vad kostar det att träna för han?

Han är väldigt rädd om sig och säkert ännu räddare om sig efter en smäll. Gissa varför jag har så satans korta läder i terrängen, han hoppar mig in i nästa vecka annars! :D

Men det där är också det som kan bli hans nemesis i terrängen - lär han sig inte att hoppa lite snålare så blir han ingen bra fälttävlanshäst i förlängningen och får väl då fortsätta sin karriär som hopphäst.
Än så länge sätter jag dock upp det på orutin-kontot, han gick ju sin första tävling så sent som för sex veckor sedan och har mycket kvar att lära ännu. :)

Kul att du tyckte han var fin! :)

Jonna skrev:
Vart rider ni när Johan håller träningarna? Herregud jag har inte träffat Johan på 10 år snart, skulle va kul och göra det igen. O vad kostar det att träna för han?
Den här helgen var Johan i Stockholm och vi tränade på Ryttis på lördagen och skulle varit i Botkyrka på söndagen men det flyttades till Enköping istället.

700 kr inklusive banhyra för hela helgen.

Det pratades om att han skulle komma upp igen i början av november tror jag och ha en kurs för juniorerna.

Ah, dendär banan känner man allt igen!
Jättefina bilder!

Han är så fin din häst! Det kan inte bli för mycket av honom :love:

Men hade jag bott närmare hade jag kommit en natt och kapat svansen nån decimeter :angel: Han är ju faktiskt ft häst ;)

Nyrelski skrev:
Men hade jag bott närmare hade jag kommit en natt och kapat svansen nån decimeter :angel: Han är ju faktiskt ft häst ;)

Vad är det du säger??? :eek:

Har dom en lång och fin svans kan man ju inte bara klippa av den sådär!!! (dom måste ju vara tjusiga på dressyrbanan också) ;)

// Ida (som ALDRIG klipper av älsklingens svans *håller hårt i tagelstråna* :angel: )

Liknande trådar

Fälttävlan I söndags stod det terrängträning på Årsta Runsten på schemat. Vi har inte varit iväg på ett tag och innan träningen ångrade jag mig...
Svar
19
· Visningar
7 053
Senast: Houdinie
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 471
Senast: raggsock
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 174
Senast: squarepants
·
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 458
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar