Golden_Heart
Trådstartare
Många vet redan att jag har varit orolig tidigare för vikten på lillskruttan när hon bytte kurva. Men nu har hon legat vid de senaste kontrollerna stabilt på sin nya kurva. Hon har ätit bra av sin burkmat som jag har varit tvungen att mosa extra för annars klarade hon inte av det. För 2-3 veckor sedan började det förändras. Hon började sova i en växa i säng och då plötsligt ville hon inte ha burkmaten längre, hon vill helst bara äta själv, men får i sig nu mkt mindre. Ibland storäter hon men inte ofta. Visst är det bra att hon har mognat på sig och vill ha lagad mat istället för burkmat, men ändå. När hon inte äter så otroligt mkt av den lagade maten så är det svårt.
Hon dricker en hel del välling om dagarna och där är hon lustig. Ibland kan hon ha ätit stor portion av maten och visat hon varit nöjd, sedan halvtimme senare vill hon ändå ha välling. Lustigkurra!
Hur mkt äter era skruttar som är ett år eller när de var ett år?
Jag får ju även kommentarer att hon snart måste sluta äta så mkt välling och bara äta två gånger per dag, men det känns tokigt när hon inte äter så mkt nu eller har haft en hel del problem med vikt och längd.
Lillskruttan måste sova ordentligt före lunch och på eftermiddagen för att äta bra, även detta har jag fått kommentarer om. Att när det blir dags för dagis (vilket för henne dröjer ett halvår) då blir det helt andra tider och i säng vid sex, middag vid halv fem och nattmål vid typ sex innan sovdags och inte så mkt sova på dagis. Tja... det blir ju dagispersonalen som kommer få en tjej då som inte kommer äta ordentligt om hon inte får sova.
Tacksam för era goda råd!
Hon dricker en hel del välling om dagarna och där är hon lustig. Ibland kan hon ha ätit stor portion av maten och visat hon varit nöjd, sedan halvtimme senare vill hon ändå ha välling. Lustigkurra!
Hur mkt äter era skruttar som är ett år eller när de var ett år?
Jag får ju även kommentarer att hon snart måste sluta äta så mkt välling och bara äta två gånger per dag, men det känns tokigt när hon inte äter så mkt nu eller har haft en hel del problem med vikt och längd.
Lillskruttan måste sova ordentligt före lunch och på eftermiddagen för att äta bra, även detta har jag fått kommentarer om. Att när det blir dags för dagis (vilket för henne dröjer ett halvår) då blir det helt andra tider och i säng vid sex, middag vid halv fem och nattmål vid typ sex innan sovdags och inte så mkt sova på dagis. Tja... det blir ju dagispersonalen som kommer få en tjej då som inte kommer äta ordentligt om hon inte får sova.
Tacksam för era goda råd!