Jaha, och nu känner man sig som sämsta hundägaren.

Q

Qira

Var på första veterinär besöket för att vaccinera vår 12v. valp. Eftersom hon har kliat sig mer än vad jag tycker är normalt passade jag på att be dem kolla igenom henne.

Vid genomgången såg veterinären dels att hon hade en liten urinvägsinfektion samt att hon var lite röd i hals och under ögonen. Så nu blir det penicillinkur, ögontvätt och salvor mot klådan (som de inte vet vad det beror på - vi skulle prova ta bort majsvällingen, samt att tvätta henne med specialschampo + nån kräm).

Jag och min sambo har märkt att hon varit mer gnällig än normalt de senaste dagarna men trott att det bara handlar om att vi skämt bort henne och att hon försöker få uppmärksamhet. :( Jag har till och med varit irriterad på henne för att hon har varit så pipig... och så har hon säkert haft ont i halsen!!!! :cry:

Känner mig smått misslyckad.

Sv: Jaha, och nu känner man sig som sämsta hundägaren.

Men det händer misstag hela tiden.. Det är inget du ska gå och känna díg skyldig till.. ;) Ni hade kanske haft rätt om att h*n kanske hade blivit lite Bortskämd, och sedan gnydde/pep för att h*n fick för lite uppmärksam..

Haha, jag gjorde också ett misstag som är pinsamare iallfall.. Jag skulle hämta min hund osm hade varit på trimmning hos Uppfödaren. En hund kommer och möter mejj och jag tror naturligtvis att det är MIN hund, men nejj.. Jag sätter iallafall på MIN hunds halsband på denna andra hund och går sedan mot uppfödaren, då säjjer hon till hunden "nämen har du fått på dejj ett halsband?" coh jag märker att det inte är min hund när MIN hund kommer ut ur huset Nytrimmad... :angel: Man vet ju aldrig hur en nytrimmad vovve ser ut.. :rofl:

Ne men precis, misstag kan hända hela tiden.
Det man ska göra är att lära av dom, det är så man blir en bättre människa :idea:
Tycker inte du ska må dåligt, inte när du verkligen försöker & vill hunden det bästa.

Man kan inte springa i tid & otid till vetrinär heler, du skulle ju dit & tog då up problemet.

Ta det lugnt :D

Tack, känns lite bättre idag. Plus att hon är pigg och glad så det märks inte alls att hon är sjuk.

Kommer nog att lyckas med att ta fel hund på någon RR träff i framtiden jag med. :rofl:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 395
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar