Jag vill inte gå på min egen möhippa!

När jag pluggade för några år sen så var vi i stan och skulle käka lunch, då kommer där fram ett gäng med en halvnaken kille i.mitten, vi pratar mars månad nu, som akulle sälja choklad cigaretter. Dem.kom fram till mig och jag köpte en ask och fick en liten lapp intryckt mellan fingrarna av killen. På lappen stod det vad han hette och han frågade om jag kunde ringa hans tjej och berätta att allt var bra. När jag ringde henne började hon gråta av lättnad, hon hade inte hört av honom på tre dagar. Dessutom var han nästan 100 mil hemifrån.

Jag hade blivit skogstokig på svensexan...

Det är en av anledningarna till att sambon inte vill gifta sig, han är rädd för vad dem.kommer hitta på på svensexan. Jag själv känner väl.att jag inte direkt har några jätte nära vänner eller att mina systrar skulle fixa en möhippa.
 
När jag pluggade för några år sen så var vi i stan och skulle käka lunch, då kommer där fram ett gäng med en halvnaken kille i.mitten, vi pratar mars månad nu, som akulle sälja choklad cigaretter. Dem.kom fram till mig och jag köpte en ask och fick en liten lapp intryckt mellan fingrarna av killen. På lappen stod det vad han hette och han frågade om jag kunde ringa hans tjej och berätta att allt var bra. När jag ringde henne började hon gråta av lättnad, hon hade inte hört av honom på tre dagar. Dessutom var han nästan 100 mil hemifrån.

Jag hade blivit skogstokig på svensexan...

Det är en av anledningarna till att sambon inte vill gifta sig, han är rädd för vad dem.kommer hitta på på svensexan. Jag själv känner väl.att jag inte direkt har några jätte nära vänner eller att mina systrar skulle fixa en möhippa.

Ttips, berätta inte för någon att ni ska gifta er.
 
När jag pluggade för några år sen så var vi i stan och skulle käka lunch, då kommer där fram ett gäng med en halvnaken kille i.mitten, vi pratar mars månad nu, som akulle sälja choklad cigaretter. Dem.kom fram till mig och jag köpte en ask och fick en liten lapp intryckt mellan fingrarna av killen. På lappen stod det vad han hette och han frågade om jag kunde ringa hans tjej och berätta att allt var bra. När jag ringde henne började hon gråta av lättnad, hon hade inte hört av honom på tre dagar. Dessutom var han nästan 100 mil hemifrån.

Jag hade blivit skogstokig på svensexan...

Det är en av anledningarna till att sambon inte vill gifta sig, han är rädd för vad dem.kommer hitta på på svensexan. Jag själv känner väl.att jag inte direkt har några jätte nära vänner eller att mina systrar skulle fixa en möhippa.

Känns som jag upprepar mig-men vad är det för FEL på folk? Hur kan det vara kul att göra livet så obehagligt för någon som ska vara ens vän. Usch vad jag blir illa berörd.

De där "vännerna" hade aldrig fått komma hem till vårt gemensamma hem något mer, risken finns att jag skulle göra något jag fick ångra om jag fick syn på dem igen ...
 
När jag pluggade för några år sen så var vi i stan och skulle käka lunch, då kommer där fram ett gäng med en halvnaken kille i.mitten, vi pratar mars månad nu, som akulle sälja choklad cigaretter. Dem.kom fram till mig och jag köpte en ask och fick en liten lapp intryckt mellan fingrarna av killen. På lappen stod det vad han hette och han frågade om jag kunde ringa hans tjej och berätta att allt var bra. När jag ringde henne började hon gråta av lättnad, hon hade inte hört av honom på tre dagar. Dessutom var han nästan 100 mil hemifrån.

Jag hade blivit skogstokig på svensexan...

Det är en av anledningarna till att sambon inte vill gifta sig, han är rädd för vad dem.kommer hitta på på svensexan. Jag själv känner väl.att jag inte direkt har några jätte nära vänner eller att mina systrar skulle fixa en möhippa.

Jag är mållös. Hur kan vuxna människor vara så jäkla dumma i huvudet och så omdömeslösa?! :banghead:
 
...är det förresten lika vanligt att karlar hittar på sån här skit på svensexor? Jag minns att jag en gång blev mer eller mindre antastad av en blöjklädd man som skulle krama så många kvinnor på torget som möjligt, glatt påhejad av kompisgänget. Jag var 15... :wtf: Men det är nog den enda "förnedrande" (och i det här fallet på gränsen till olagliga) svensexa-aktiviteten jag kan komma ihåg att jag sett.

Jag har hört fruktansvärda saker om svensexor också. Bland annat en är mannen blev nedsupen och satt på ett tåg till Haparanda, dagen före brölloppet... Så när bröloppsmorgen kom vaknade han upp en en tågstation. Vännerna tyckte det var hilarious. Hela bröllopet blev ju förstört!

Jag är själv livrädd över svensexan min stora skulle kunna få, såpass att jag överväger att gifta oss i hemlighet med bara närmsta familjen. De skulle utan tvekan kunna dra med honom till typ Amsterdam och putta in honom hos en prostituerad. Inte för att jag tror att han skulle sätta på henne men det hade ändå känt onajs.
 
När jag pluggade för några år sen så var vi i stan och skulle käka lunch, då kommer där fram ett gäng med en halvnaken kille i.mitten, vi pratar mars månad nu, som akulle sälja choklad cigaretter. Dem.kom fram till mig och jag köpte en ask och fick en liten lapp intryckt mellan fingrarna av killen. På lappen stod det vad han hette och han frågade om jag kunde ringa hans tjej och berätta att allt var bra. När jag ringde henne började hon gråta av lättnad, hon hade inte hört av honom på tre dagar. Dessutom var han nästan 100 mil hemifrån.

Jag hade blivit skogstokig på svensexan...

Det är en av anledningarna till att sambon inte vill gifta sig, han är rädd för vad dem.kommer hitta på på svensexan. Jag själv känner väl.att jag inte direkt har några jätte nära vänner eller att mina systrar skulle fixa en möhippa.
Men alltså what! Precis sånt där är jag livrädd för att min sambos vänner skulle kunna hitta på. Stackars tjej.
 
Jag har hört fruktansvärda saker om svensexor också. Bland annat en är mannen blev nedsupen och satt på ett tåg till Haparanda, dagen före brölloppet... Så när bröloppsmorgen kom vaknade han upp en en tågstation. Vännerna tyckte det var hilarious. Hela bröllopet blev ju förstört!

Jag är själv livrädd över svensexan min stora skulle kunna få, såpass att jag överväger att gifta oss i hemlighet med bara närmsta familjen. De skulle utan tvekan kunna dra med honom till typ Amsterdam och putta in honom hos en prostituerad. Inte för att jag tror att han skulle sätta på henne men det hade ändå känt onajs.

Men VARFÖR umgås man med idioter som kan få för sig att hitta på något sådant?!
 
Jag har hört om helt galna svensexor. Det finns ju över gränsen och så finns det de som inte tycker det är pinsamt att gå omkring och prata med främlingar eller gör "uppgifter" på stan. Inom rimlighetensgräns.
Jag var på ett bröllop där brudgummen hade spelat in en kärlekslåt (askalas) till sin blivande fru som visades på bröllopsmiddagen. Pinsamt, men inte totalt förnedrande. (Jag hade aldrig gått med på det.)

Den enda möhippan jag har gått på/ varit inblandad i bjöds bruden på överraskningsfrukost. Sedan så spelades det boule på en boulebar och dracks drinkar. För att sist mötas upp med fästmannen som var på svensexa med kompisar, för att ha en trevlig kväll med öl i parken.
 
Men VARFÖR umgås man med idioter som kan få för sig att hitta på något sådant?!
Men varför har man såna vänner? Alltså jag förstår inte. Jag har inte en enda vän som jag skulle vara rädd för skulle göra så mot mig. Om jag ens hade skäl att oroa mig för det så hade vi inte varit vänner.
I vårt fall så har det att göra med att sambon har varit delaktig på ett flertal svensexor där han inte varit helt oskyldig själv, så han är ju rädd för lite revenge. Men där finns ett par stycken i umgängeskretsen som skulle kunna dra det lite ut på en spets som kanske inte är helt okej. Han förväntar sig ju lite skit och fylleslag men inte riktigt i närheten av vad som antagligen kommer ku na hända när vissa av killarna hamnar i samma rum.
 
Och om det behövs, berätta inte efteråt heller utan låt dem upptäcka det själva några månader senare. :devil:
Syrran och hennes man berättade ett år senare för närmsta familjen att de hade gift sig, för de närmsta vännerna på sin två års bröllopsdag. Nu börjar de flesta veta men det är nog ingen som kommer på att göra en möhippa/svensexa för någon av dem. Syrran styrde av en påtänkt "babyhippa" rätt bestämt också. :angel:
De gifte sig i hemlighet för att de ansåg att det var deras gemensamma grej och inget de hade lust att blanda in andra i, ingen av dem har heller bytt namn så det blir bara uppenbart om man gör en hindersprövning på någon av dem och det är inget man gör så det där lite spontant. ;)
 
Men VARFÖR umgås man med idioter som kan få för sig att hitta på något sådant?!
Ja asså jag försvarar det ju inte precis.... Men många av de vännerna är från en tid då det mesta handlade om att spåååååååra. Nu har han lugnat ner sig ordentligt men jag är rädd att hans vänner ska se svensexan som typ sista natten med gänget. Eller nåt. Det är ju inte hans närmsta vänner som jag är orolig för utan äldre vänner från en annan tid som kanske inte fattat att han vuxit upp...
 
När jag pluggade för några år sen så var vi i stan och skulle käka lunch, då kommer där fram ett gäng med en halvnaken kille i.mitten, vi pratar mars månad nu, som akulle sälja choklad cigaretter. Dem.kom fram till mig och jag köpte en ask och fick en liten lapp intryckt mellan fingrarna av killen. På lappen stod det vad han hette och han frågade om jag kunde ringa hans tjej och berätta att allt var bra. När jag ringde henne började hon gråta av lättnad, hon hade inte hört av honom på tre dagar. Dessutom var han nästan 100 mil hemifrån.
Jag vill inte ens tro att det där är sant (menar inte att du ljuger bara att jag inte vill tro det). Om det varit ens värsta fiender men av människor man benämner som vänner. Det är faktiskt helt sjukt.
 
Alltså, vissa vänner visar ju inte färg förrän det gäller liksom. När min sambo fyllde 30 blev jag kontaktad av en av hans vänner som ville få tillgång till vår lägenhet för att fylla sängen med knäckebrödssmulor, kladda in dörrar med blöta smörgåsrån och andra banala hyss. Detta var en helt vanlig vän trodd jag innan! När jag vägrade så var jag tråkig och hade ingen humor enligt vännen. :meh:
 
Jaha, ja då får man väl skylla sig själv.

Vilket sjukt osexigt beteende.
Haha absolut, men dem han har styrt upp har mer varit att utmana "rädslor" än att förnedra och skämma ut. Typ nån av dem åkte dem och hoppa bungejump och nån hade med kryp att göra a la typ fångarna på fortet. Så han är mer rädd för vad dem klurar ut till honom där.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp