Jag vill inte gå på min egen möhippa!

Det är ju klart - om man har gift sig så har man ingen sambo ;)

För du kan väl inte tro att en svensexa eller möhippa skulla ha nån sorts proaktiv effekt inom förnedringsbranschen?
Som allt annat, nån påverkan har det ju på några. Dom får ju iaf känna på hur det känns att bli förnedrad av andra och det kan ju vara en erfarenhet.
 
Jag anser likt många andra i Sverige att det är ok att förnedra den som ska gifta sig. Då får dom lära sig hur det känns och då kanske dom låter bli att förnedra sambon senare i livet då det ev blir sambo som.

Eller så lär dem sig att det är allmänt acceptabelt att förnedra de man ska bry sig om?

Jag tror dock merparten klarar att bete sig som människor mot sin partner utan att bli förnedrade. Och de som beter sig illa mot sin partner hade nog ingen förnedring i världen hjälpt ...
 
Skönt att det nu verkar lösa sig till slut!

Jag fick tyvärr den hippan jag verkligen inte ville ha. Är som du ingen som vill förnedras på något sätt och gillar inte särskilt mycket uppmärksamhet. Då jag hade hört att den senaste hippan i kompisgänget helt gick överstyr (iaf i mina ögon), så bad jag min blivande man att prata med sin syster, där han stark uttryckte att jag verkligen inte ville ha en förnedrande hippa. Systern trodde att han skämtade....

Min närmaste vän (tärnan) blev helt överkörd av mina andra vänner, som också stod mig väldigt nära. Tyvärr hann jag inte få några detaljer i förväg och jag blev dessutom överraskad. Jag blev utklädd, fick tigga på tunnelbanan och fick sälja pinsamma saker. Mådde jättedåligt och tyckte att det var fruktansvärt! Tärnan förklarade senare att det hade blivit ännu värre om hon inte hade lyckats bromsa en del, då kompisgänget hade velat toppa den tidigare möhippan och få min ännu värre...

Försökte få mina vänner att förstå, men fick svaret att om jag klagade så skulle jag inte ha någon hippa alls. Det var minsann de som betalade osv. Tjejen som hade hippa innan mig, som ändå var nöjd med sin, sa något i stil med att du ska vara glad att den inte gick ännu längre, på mig gipsade de hela armen.

När jag på kvällen inte ville supa mig redlös (har aldrig varit någon stordrickare) så fick jag kommentarer om att jag var sååå tråkig och att jag borde bjuda till nu eftersom det var hippa.

Detta var snart 10 år sedan....under dessa år har en tjej i kompisgänget valt att gifta sig i hemlighet, reaktionen från kompisarna när de fick veta var ilska över att de inte fick ordna någon hippa...kanske var det därför tjejen valde att göra så.

Nu står jag snart inför ett nytt bröllop (inget bestämt än dock). Sambon vill ha ett stort dyrt påkostat med extra allt och jag är livrädd inför en eventuell hippa. Är tyvärr bombsäker på att samma tjejer som bestämde förra gången, kommer att köra sitt race då också. Samtidigt vet jag att de skulle bli jättebesvikna om jag inte bjöd dem alls.

Så nej, tyvärr...mina vänner sedan många år tillbaks, sket fullständigt i allt jag står för och hur jag är som person, allt för deras egen vinnings skull.
 
Skönt att det nu verkar lösa sig till slut!

Jag fick tyvärr den hippan jag verkligen inte ville ha. Är som du ingen som vill förnedras på något sätt och gillar inte särskilt mycket uppmärksamhet. Då jag hade hört att den senaste hippan i kompisgänget helt gick överstyr (iaf i mina ögon), så bad jag min blivande man att prata med sin syster, där han stark uttryckte att jag verkligen inte ville ha en förnedrande hippa. Systern trodde att han skämtade....

Min närmaste vän (tärnan) blev helt överkörd av mina andra vänner, som också stod mig väldigt nära. Tyvärr hann jag inte få några detaljer i förväg och jag blev dessutom överraskad. Jag blev utklädd, fick tigga på tunnelbanan och fick sälja pinsamma saker. Mådde jättedåligt och tyckte att det var fruktansvärt! Tärnan förklarade senare att det hade blivit ännu värre om hon inte hade lyckats bromsa en del, då kompisgänget hade velat toppa den tidigare möhippan och få min ännu värre...

Försökte få mina vänner att förstå, men fick svaret att om jag klagade så skulle jag inte ha någon hippa alls. Det var minsann de som betalade osv. Tjejen som hade hippa innan mig, som ändå var nöjd med sin, sa något i stil med att du ska vara glad att den inte gick ännu längre, på mig gipsade de hela armen.

När jag på kvällen inte ville supa mig redlös (har aldrig varit någon stordrickare) så fick jag kommentarer om att jag var sååå tråkig och att jag borde bjuda till nu eftersom det var hippa.

Detta var snart 10 år sedan....under dessa år har en tjej i kompisgänget valt att gifta sig i hemlighet, reaktionen från kompisarna när de fick veta var ilska över att de inte fick ordna någon hippa...kanske var det därför tjejen valde att göra så.

Nu står jag snart inför ett nytt bröllop (inget bestämt än dock). Sambon vill ha ett stort dyrt påkostat med extra allt och jag är livrädd inför en eventuell hippa. Är tyvärr bombsäker på att samma tjejer som bestämde förra gången, kommer att köra sitt race då också. Samtidigt vet jag att de skulle bli jättebesvikna om jag inte bjöd dem alls.

Så nej, tyvärr...mina vänner sedan många år tillbaks, sket fullständigt i allt jag står för och hur jag är som person, allt för deras egen vinnings skull.

Du kan ju bjuda dem på bröllopen utan att för den saken skull låta dig köras över på möhippan. Får de för sig tat göra något pinsamt och jobbigt är det bara att blåvägra.
 
Skönt att det nu verkar lösa sig till slut!

Jag fick tyvärr den hippan jag verkligen inte ville ha. Är som du ingen som vill förnedras på något sätt och gillar inte särskilt mycket uppmärksamhet. Då jag hade hört att den senaste hippan i kompisgänget helt gick överstyr (iaf i mina ögon), så bad jag min blivande man att prata med sin syster, där han stark uttryckte att jag verkligen inte ville ha en förnedrande hippa. Systern trodde att han skämtade....

Min närmaste vän (tärnan) blev helt överkörd av mina andra vänner, som också stod mig väldigt nära. Tyvärr hann jag inte få några detaljer i förväg och jag blev dessutom överraskad. Jag blev utklädd, fick tigga på tunnelbanan och fick sälja pinsamma saker. Mådde jättedåligt och tyckte att det var fruktansvärt! Tärnan förklarade senare att det hade blivit ännu värre om hon inte hade lyckats bromsa en del, då kompisgänget hade velat toppa den tidigare möhippan och få min ännu värre...

Försökte få mina vänner att förstå, men fick svaret att om jag klagade så skulle jag inte ha någon hippa alls. Det var minsann de som betalade osv. Tjejen som hade hippa innan mig, som ändå var nöjd med sin, sa något i stil med att du ska vara glad att den inte gick ännu längre, på mig gipsade de hela armen.

När jag på kvällen inte ville supa mig redlös (har aldrig varit någon stordrickare) så fick jag kommentarer om att jag var sååå tråkig och att jag borde bjuda till nu eftersom det var hippa.

Detta var snart 10 år sedan....under dessa år har en tjej i kompisgänget valt att gifta sig i hemlighet, reaktionen från kompisarna när de fick veta var ilska över att de inte fick ordna någon hippa...kanske var det därför tjejen valde att göra så.

Nu står jag snart inför ett nytt bröllop (inget bestämt än dock). Sambon vill ha ett stort dyrt påkostat med extra allt och jag är livrädd inför en eventuell hippa. Är tyvärr bombsäker på att samma tjejer som bestämde förra gången, kommer att köra sitt race då också. Samtidigt vet jag att de skulle bli jättebesvikna om jag inte bjöd dem alls.

Så nej, tyvärr...mina vänner sedan många år tillbaks, sket fullständigt i allt jag står för och hur jag är som person, allt för deras egen vinnings skull.
Usch va tråkigt! I dina skor hade jag nog gjort klart för mina vänner att en hippa som förra gången inte är aktuellt och är det den enda typ av möhippa de tänker fixa så kan de lika gärna skippa det. Har du tur slipper du, IOM att du redan haft en.

Alltså fy, man blir ju ledsen när man läser om vad folk som man kallar för vänner utsätter varandra för. Jag har tyvärr en i min vänkrets som skulle kunna göra något sånt, men hoppas att jag har vänner som står upp för mig om det någonsin blir aktuellt med möhippa för mig. (En av fördelarna med att vara singel utan hopp om någonsin hitta någon att gifta mig med, så jag slipper oroa mig för sånt här)
 
Du kan ju bjuda dem på bröllopen utan att för den saken skull låta dig köras över på möhippan. Får de för sig tat göra något pinsamt och jobbigt är det bara att blåvägra.

Sist var det i stort sätt ingen som förstod mig. Skulle därför ha jättesvårt att stå där, när de planerat allt, och då blåvägra och förstöra deras planer.
 
Usch va tråkigt! I dina skor hade jag nog gjort klart för mina vänner att en hippa som förra gången inte är aktuellt och är det den enda typ av möhippa de tänker fixa så kan de lika gärna skippa det. Har du tur slipper du, IOM att du redan haft en.

Alltså fy, man blir ju ledsen när man läser om vad folk som man kallar för vänner utsätter varandra för. Jag har tyvärr en i min vänkrets som skulle kunna göra något sånt, men hoppas att jag har vänner som står upp för mig om det någonsin blir aktuellt med möhippa för mig. (En av fördelarna med att vara singel utan hopp om någonsin hitta någon att gifta mig med, så jag slipper oroa mig för sånt här)

Tror tyvärr att de tycker sånt här är alldeles för kul, för att gå på den linjen att jag redan haft mitt.

Då har du säkert tillräckligt många som är så pass starka att de står emot! Tyvärr har jag nog 5-6 stycken med starka åsikter och sedan ett gäng som inte vågar säga så mycket. Men svårt det där med vänner...ska man säga upp kontakten för att de behandlar en som skit en dag....
 
Du är en snäll människa. Jag hade blivit så fruktansvärt förbannad och skitet fullkomligt i någons (i sina ögon) roliga planer.

Tyvärr så är jag det. Önskar många gånger att jag inte var det, men bryr mig alldeles för mycket om vad andra tycker om mig och hur andra mår.
 
Tror tyvärr att de tycker sånt här är alldeles för kul, för att gå på den linjen att jag redan haft mitt.

Då har du säkert tillräckligt många som är så pass starka att de står emot! Tyvärr har jag nog 5-6 stycken med starka åsikter och sedan ett gäng som inte vågar säga så mycket. Men svårt det där med vänner...ska man säga upp kontakten för att de behandlar en som skit en dag....
Men helt ärligt.
Bjud in dem till bröllopet, men gör klart för dem en gång för alla att du INTE vill ha någon möhippa! Att du INTE på några villkors vis kommer ställa upp på det. Be dem lägga pengarna på valfria gåvor till Unicef i stället.
 
Tror tyvärr att de tycker sånt här är alldeles för kul, för att gå på den linjen att jag redan haft mitt.

Då har du säkert tillräckligt många som är så pass starka att de står emot! Tyvärr har jag nog 5-6 stycken med starka åsikter och sedan ett gäng som inte vågar säga så mycket. Men svårt det där med vänner...ska man säga upp kontakten för att de behandlar en som skit en dag....

Men fy! Blir så himla ledsen av att läsa vad du skrivit. Vilket vidrigt beteende av dina kompisar! Kan du inte kontakta vännerna innan bröllopet och säga något i stil med "jag vill absolut inte ha någon möhippa men skulle sätta stort värde på att få träffa er innan bröllopet på restaurang x/aktivitet y"? Det låter ju ändå som att du värdesätter vänskapen trots allt, så se till att styra upp det hela innan de får egna idéer...!
 
Tror tyvärr att de tycker sånt här är alldeles för kul, för att gå på den linjen att jag redan haft mitt.

Då har du säkert tillräckligt många som är så pass starka att de står emot! Tyvärr har jag nog 5-6 stycken med starka åsikter och sedan ett gäng som inte vågar säga så mycket. Men svårt det där med vänner...ska man säga upp kontakten för att de behandlar en som skit en dag....
Då tycker jag du ska göra som ett par andra här föreslagit - gör det kristallklart att du på inga villkor kommer delta i någon möhippa. Om dina vänner inte står upp för dig, så får du i alla fall stå upp för dig själv.

Helt ärligt hade jag nog haft svårt att ha en nära relation med någon som utsatt mig för sånt här, men jag har en del trust issues, så mina vänner hade definitivt blivit nedgraderade till bekanta efter något sånt. Det skulle kräva rejäla ursäkter om jag någonsin skulle ens fundera att ha de som vänner igen.
 
Jag skulle faktiskt inte bjuda in till något, risken är nog bara att de förlägger sina förnedrande lekar dit. Utan bara säga "på inga villkor vill jag ha en möhippa där jag klär ut mig eller ställer upp på jippon, blir det något sådant så går jag hem". Vad är det värsta som kan hända? Mer än att de blir lite sura?
 
Det finns ju fler rätt vedertagna tillfällen för sådana där offentliga förnedringslekar. Jag tänker tex på en del sk "nollningar". (Kanske främst på tekniska högskolor.)

Usch. Ja, där verkar ju förnedring vara själva poängen. Det utgår väl från att nybörjarna ska sättas på plats.
Men varför någon som ska gifta sig ska utsättas för förnedring av sina vänner övergår mitt förstånd än mer.

Fast det är ju som tur var begravet och förändrat för länge sen. (Kanske finns kvar på någon skola inte så att jag har stenkoll på alla :p )

Fast å andra sidan trodde jag att förnedring i samband med möhippor också var begravet och förändrat. Jag har inte varit på en enda som inte haft som utgångspunkt att bruden ska ha en så bra och uppskattad dag som bara möjligt.
 
Fast å andra sidan trodde jag att förnedring i samband med möhippor också var begravet och förändrat. Jag har inte varit på en enda som inte haft som utgångspunkt att bruden ska ha en så bra och uppskattad dag som bara möjligt.

Det trodde jag också. Men vittnesbörden i tråden visar ju tyvärr att det inte är så.

Jag har googlat lite planlöst på möhippetips, av ren nyfikenhet, och de flesta tar upp att huvudpersonen inte bör förnedras. Typ "om ni inte är säkra på att hon gillar att sälja kondomer på stan, undvik det".

Jag har svårt att förstå hur folks vänkrets kan vara så tondöv som de värsta exemplen i tråden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp