Jag vill inte gå på min egen möhippa!

Tusen tack! <3


Ja, absolut, helt enig. Jag kan ju bara tala för mig själv men jag vill väl ändå tro att de allra flesta ser att målet med möhippan är att få njuta av en helt sorgfri kväll där sällskapet lär känna varandra och får något gemensamt att bonda runt inför bröllopet. Ett fint minne som man kan tänka tillbaka på med positiva känslor även långt senare, helt enkelt.


Jag fick det förklarat för mig att det briljanta upptåget gick ut på att jag skulle bära en klänning som förbipasserande på stan sedan mot betalning skulle få klippa sönder bit för bit tills så lite som möjligt - alltså inget - av klänningen återstod. Men de skulle ju se till att jag inte bar några utmanande underkläder så då var det ju liksom inte så farligt. Nejvisst, hysteriskt roligt. :crazy:


Haha, tro mig, jag har det senaste dygnet hunnit vara högst uppe, längst nere, ute i samtliga hörn och två mil utanför känslodiagrammet, igår hade jag nog kunnat bli både polisanmäld och fälld för det jag hävde ur mig hemma och jag är nog fortfarande inte klar. Just i skrivande stund har jag nog slösat så mycket energi på allt att jag inte riktigt orkar leta efter några fler känslor just nu. Jag ska försöka hitta ett litet andrum och få mig själv att förstå att planeringen, bröllopet och livet inte är förstört för det här, eller snarare att jag inte ska låta det förstöra det, sedan ska jag känna efter igen. Och är det helig ilska jag känner då så ska jag inte skämmas för det.

Sååå....VIDRIGT!

Herregud så kul. Eller inte. :meh:

Jag tänker också: SVINKALLT!
Pax för att inte få en dödsförkylning.

Och @JaneDoe - vilken tur ändå att det uppdagades nu. Synd att behöva ifrågasätta och eventuellt rensa bland sina kompisrelationer så nära inpå bröllopet, men du har gjort helt rätt hittills.
 
@JaneDoe, vilken tur att du har någon som reagerar i gruppen.

Skönt att det verkar ha löst sig. Själv hade jag nog verkligen funderat på vilka vänner jag har, känner de mig så himla dåligt? Eller vill de faktiskt djävlas? Du verkar ju har varit tydlig så det räcker.

Nu hoppas vi att molnen skingrats och att de ljusa tankarna om förestående vigsel lyser upp tillvaron.

P.S ALLT som handlar om tvång och/eller motvilja känns unket. Och i sammanhang där man ska umgås med vänner? Snudd på sjukt.
 
@JaneDoe

Fasen vad tråkigt att det blev som det blev :( Men tyvärr verkar det som att en del tycker att möhippan är en utmaning i att skämma ut bruden så mycket som möjligt. Själv tänker jag att det ska vara en askul grej för bruden och där hennes kompisar från olika håll lär känna varandra lite. Jag har varit med och planerat några möhippor och utgångspunkten har för mig alltid varit vad bruden skulle tycka var roligt där och då utifrån egna preferenser. Ja, en del har fått göra lite pinsamma grejer men inte utan att vi varit 100 % säkra på att det är något hon skulle tycka var roligt (vi har inte haft fel en enda gång än). Jag har också varit den där "tråkmånsen" som varit med och satt stopp när det gått överstyr och man vet att bruden inte skulle uppskatta det. Bra att det fanns någon liten sån röst i ditt sällskap också så att det kom fram nu och inte senare! Jag tycker inte att du ska känna att du överreagerar, jag hade fått vrålpanik och sjuklig ångest. Det där med klänningen är faktiskt bland det värsta jag hört, kan inte komma på en enda vän eller bekant som skulle uppskatta att bli utsatt för det oavsett tröskel för pinsamheter. Riktigt bra att du tog upp det! Hoppas nu att resten av alltihopa med hippa, bröllop och annat blir bra!
 
Ibland kan man undra för vems skull man har möhippan.

När min syster gifte sig var det en av vännerna som hade planerat möhippan.
Först hade hon tänkt sig en tågresa på 4 timmar "för att min syster skulle få komma ut lite".
Jag var själv ganska säker på att min syster inte ville åka iväg någonstans och dessutom inte till en stad med noll anknytning till, så jag sa ifrån det.
Det visade sig sen stämma mycket väl.

Dessutom tyckte både jag och min andra syrra att det skulle bli väl dyrt, över 3000 kr och dessutom betala för middagen på kvällen och borta hela helgen.
Det visade sig sedan att det var väninnans hemstad, så det var snarare hon som ville komma ut lite. :grin:

Nu blev det en ganska trevlig möhippa i alla fall i den stad där alla mina syskon och även alla syrrans vänner bor.
Jag avvek på eftermiddagen innan spriten börjat flöda men vad jag hörde så blev kvällen lyckad.

Personligen tycker jag att en möhippa ska vara 100% för den blivande bruden och att det är hennes önskemål och behov som styr aktiviteterna. Inom rimliga gränser.

Skulle jag gifta mig så är jag tveksam till om jag skulle vilja ha en möhippa där man håller igång hela dagen och halva natten.
Ärligt talat så fattar jag inte hur folk orkar. :o

Fast det är inte det minsta aktuellt för min del och antagligen har man passerat bäst före datum i alla fall. ;)

Till Ts, jag uppfattar det som du nästan blev chockad av deras planer. :crazy: Inte konstigt, säger jag.
Vad skönt att det verkar ha blivit lite uppstyrt nu så du slipper deras hemska planer. :bow:
Jag hoppas verkligen att dom tänker om och gör din dag så bra som möjligt nu. :heart
 
Skulle jag gifta mig så är jag tveksam till om jag skulle vilja ha en möhippa där man håller igång hela dagen och halva natten.
Ärligt talat så fattar jag inte hur folk orkar. :o
Åh jag skulle älska en riktigt bra möhippa! Det är det enda jag sörjer lite från när jag gifte mig, att jag aldrig fick nån möhippa. Jag hade älskat att få bli överraskad av mina närmaste vänner, fått dra på mig en tiara eller en piffig rolig hatt och en glittrig slips och sen fått åka och spela typ laserdome och efter det gått ut och ätit och sen druckit drinkar och dansat på bögklubb hela natten.

:arghh: :cry:
 
Åh jag skulle älska en riktigt bra möhippa! Det är det enda jag sörjer lite från när jag gifte mig, att jag aldrig fick nån möhippa. Jag hade älskat att få bli överraskad av mina närmaste vänner, fått dra på mig en tiara eller en piffig rolig hatt och en glittrig slips och sen fått åka och spela typ laserdome och efter det gått ut och ätit och sen druckit drinkar och dansat på bögklubb hela natten.

:arghh: :cry:
Dumpa spanjoren och gör om det? ;)
 
Åh jag skulle älska en riktigt bra möhippa! Det är det enda jag sörjer lite från när jag gifte mig, att jag aldrig fick nån möhippa. Jag hade älskat att få bli överraskad av mina närmaste vänner, fått dra på mig en tiara eller en piffig rolig hatt och en glittrig slips och sen fått åka och spela typ laserdome och efter det gått ut och ätit och sen druckit drinkar och dansat på bögklubb hela natten.

Ni får gifta er igen ;)
 
Åh jag skulle älska en riktigt bra möhippa! Det är det enda jag sörjer lite från när jag gifte mig, att jag aldrig fick nån möhippa. Jag hade älskat att få bli överraskad av mina närmaste vänner, fått dra på mig en tiara eller en piffig rolig hatt och en glittrig slips och sen fått åka och spela typ laserdome och efter det gått ut och ätit och sen druckit drinkar och dansat på bögklubb hela natten.

:arghh: :cry:

Det finns fruhippa nu för tiden :D
Alltså en hippa efter bröllopet.
 
Åh jag skulle älska en riktigt bra möhippa! Det är det enda jag sörjer lite från när jag gifte mig, att jag aldrig fick nån möhippa. Jag hade älskat att få bli överraskad av mina närmaste vänner, fått dra på mig en tiara eller en piffig rolig hatt och en glittrig slips och sen fått åka och spela typ laserdome och efter det gått ut och ätit och sen druckit drinkar och dansat på bögklubb hela natten.

:arghh: :cry:

Men! Jag skulle kunna tänka mig att offra mig för en fruhippa hörru! ;) :D
 
Åh jag skulle älska en riktigt bra möhippa! Det är det enda jag sörjer lite från när jag gifte mig, att jag aldrig fick nån möhippa. Jag hade älskat att få bli överraskad av mina närmaste vänner, fått dra på mig en tiara eller en piffig rolig hatt och en glittrig slips och sen fått åka och spela typ laserdome och efter det gått ut och ätit och sen druckit drinkar och dansat på bögklubb hela natten.

:arghh: :cry:
Jamen, det lät ju trevligt! Det skulle jag kunna stå ut med. :p
Kan du inte hinta om att dom kan överraska dig i efterhand? :angel:
 
Men alltså - VARFÖR? Först säger du att TS vänner betett sig idiotiskt och empatilöst, sedan berättar du att ni gjort likadant. Varför "provocera" någon som undanbett sig upptåg? Hur jävla gränslös får man vara mot folk?

Jag hade inte tänkt skriva mer i tråden, men here goes: Syftet var att i tre, fyra minuter lura min syster att hon skulle ha just den sorts möhippa hon och TS skulle hatat. För att sedan överraska med precis den möhippa hon ville ha och tro mig, varenda detalj var planerad för att hon skulle ha så roligt som möjligt hela dagen och kvällen. Vilket hon fö också hade.
 
Jag hade inte tänkt skriva mer i tråden, men here goes: Syftet var att i tre, fyra minuter lura min syster att hon skulle ha just den sorts möhippa hon och TS skulle hatat. För att sedan överraska med precis den möhippa hon ville ha och tro mig, varenda detalj var planerad för att hon skulle ha så roligt som möjligt hela dagen och kvällen. Vilket hon fö också hade.

Men poängen är ju att det blev en trevlig möhippa TROTS att ni lurades om en skitmöhippa. Hade din syrra varit TS hade det ju inte blivit någon möhippa alls. Var ligger det roliga i att lura någon att tro att de ska behöva stå ut med en dags förnedring? Surprise, det blir inte heldagsförnedring, det blev bara den första delen för vi ville ändå skratta lite åt dig. Kul skämt.

Varför kan det inte bara respekteras att vissa inte vill ha förnedringsgrejen?
 
Men poängen är ju att det blev en trevlig möhippa TROTS att ni lurades om en skitmöhippa. Hade din syrra varit TS hade det ju inte blivit någon möhippa alls. Var ligger det roliga i att lura någon att tro att de ska behöva stå ut med en dags förnedring? Surprise, det blir inte heldagsförnedring, det blev bara den första delen för vi ville ändå skratta lite åt dig. Kul skämt.

Varför kan det inte bara respekteras att vissa inte vill ha förnedringsgrejen?

Fast om tre, fyra minuter räknas som första delen av en heldag, jovisst då blev det inte roligt. Alla visste vad min syster ville ha, och dagen planerades utifrån det.
 
Jag hade inte tänkt skriva mer i tråden, men here goes: Syftet var att i tre, fyra minuter lura min syster att hon skulle ha just den sorts möhippa hon och TS skulle hatat. För att sedan överraska med precis den möhippa hon ville ha och tro mig, varenda detalj var planerad för att hon skulle ha så roligt som möjligt hela dagen och kvällen. Vilket hon fö också hade.

Hade jag varit din syster är risken stor att det inte blivit någon möhippa alls med den starten. jag hade lätt kunnat krisa ihop och gått hem och vägrat öppna dörren något mer
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp