Jag vågade XD

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hoppat som jag inte gjort på mååååånga år.
Kan säga att hjärtat sjönk lite när jag kom in i ridhuset och såg alla bommar som var framlagda för att visa var vi skulle bygga

När sen intruktören säger "idag ska vi öva på att hoppa bana" :eek::rofl:

Iallafall så var det totalt fem hinder uppställda

Två på långsidan och tre på diagonalerna

Vi började med att hoppa ettan på långsidan oxer med tre trav/galoppbommar. Första gången i trav sen höjdes det och så i galopp.
Började med att jag och hästen höll på att stå på öronen över första bommen, men då vaknade vi till iallafall.

Sen tog vi första diagonalen ett plank även det med galoppbommar före.
Sen fick vi hoppa ettan + tvåan

Sen över till trean, ett kryss på diagonalen med kort sväng in från sargen. Där fick jag verkligen hålla ut yttertygeln för att få till svängen då han trängde inåt

Därefter fyran och femman-oxer på långsidan, snäv linjen mot upprättsående på diagonalen
Nu var jag hyfsat trött, oxern var gigantiskt (säkert 60 cm) och hann inte med svänga. Min intstruktör ville jag tog den en gång till, men jag sa bara att jag var tvugnen få lite syre till hjärnan först

Så var det då hela banan, allvarligt talat minns jag inte mycket :angel: men vi kom runt med bra svängar (tydligen) och lyckades till och med hinna med sista knök-hindret
Jo vi gjorde ett väldigt fint enkelt byte efter trean, då han landade i fel galopp.

Fullkomligt helt j-vla slut och föll fullständigt ihop över hästen efter
Har haft en gigantisk träningsvärk hela helgen också.
Men det var skönt känna att det jag lärt mig en gång i tiden finns kvar, bara min hjärna kan sluta spöka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har av någon okänd anledning blivit en fegis i ridningen. Fart känns plötsligt läskigt. Kanske beror det på att jag blivit gammal på...
Svar
6
· Visningar
1 298
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 147
Senast: Flixon
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I måndags hade jag hopplektion och fick Jättehästen igen. När jag kom till stallet så stod han redan i stallgången och blev borstad. Så...
Svar
0
· Visningar
431
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama