Jag tror jag är kär!

Sv: Jag tror jag är kär!

Okej! Här runt omkring så verkar det vara lite praxis att alla jakthundarna är tikar. vet inte om det beror på att hanhundar kanske blir lite disträ när det är löptikar runt om. Men de kanske kan koppla bort det när de väl "jobbar".
 
Sv: Jag tror jag är kär!

Givetvis kräver de arbete. Vi satt faktiskt och diskuterade hundar när vi var hos svärmor i torsdags. Och vi pratade om hispiga/nerviga hundar blandannat. Sambons lillebror har en treveurens (stavning?) som är superhispig och yr omkring hela tiden och har väldigt svårt att ligga ner och vara lugn. Även brorens sambo har en sådan hund och det är så påfrestande. Jag är så van vid att hundarna jobbar av sig ute och sedan är lugna inne.

HUr som helst så kom vi fram till att detta är ett fel många människor gör. Köper tex vallhundar som behöver jobba minst 4 timmar per dag för att må bra och sedan får de träna/jobba 1 gång i veckan på brukshundsklubben och sedan kanske vara ute och springa 1 timme om dagen i övrigt.

Det är så otroligt viktigt att man faktiskt ser till att kunna skapa den miljö rasen behöver och ge det arbete rasen behöver för att den ska bli en trevlig individ och behaglig att vara runt.

TYvärr så är det få som tänker på detta mer än möjligtvis när det kommer till stora jaktraser.
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 190
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 517
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 916
Senast: ako
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 914
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp