Fick nyss reda på att jag tvingas fira jul med min mans bror med tillhörande sambo o barn. Kan säga att mitt humör sjönk till fotknölatna!!! Har inget emot mannens bror förutom att han är det mesigaste som någonsin gått i ett par skor o kan aldrig ifrån mot sin sambo. Sambon i sin tur är den tjurigaste, mest egoistiska o totalt socialt inkompetenta människa jag träffat! Jag tål henne inte!! Blir på dåligt humör bara jag ser henne. Hela släkten på min mans sida tycker mer eller mindre illa om henne pga hennes sätt. Tyvärr är det ingen som säger till henne för de få gånger det har hänt så har det slutat med att hon vägrar umgås med släkten vilket såklart resulterar i att min mans föräldrar varken får träffa sin äldsta son eller sitt yngsta barnbarn. För att undvika att detta ska ske tassas det på tå för denna vidriga människa. Min man (som inte heller gillar henne) tycker att jag är barnslig o larvig o det kanske jag är men jag var bara tvungen att skriva av mig... Jag hade sett fram emot en mysig julafton hemma hos mina svärföräldrar o så blir det såhär. Det är väl bara att bita ihop o låtsas som att det regnar för barnens (o allas) skull... Förra året låg jag ensam hemma i magsjuka. Hade gärna tagit den sjukan i år istället.... Någon mer som tvingas fira jul med icke önskvärda släktingar???