Jag tål inte min svägerska!!

Minnie

Trådstartare
Fick nyss reda på att jag tvingas fira jul med min mans bror med tillhörande sambo o barn. Kan säga att mitt humör sjönk till fotknölatna!!! Har inget emot mannens bror förutom att han är det mesigaste som någonsin gått i ett par skor o kan aldrig ifrån mot sin sambo. Sambon i sin tur är den tjurigaste, mest egoistiska o totalt socialt inkompetenta människa jag träffat! Jag tål henne inte!! Blir på dåligt humör bara jag ser henne. Hela släkten på min mans sida tycker mer eller mindre illa om henne pga hennes sätt. Tyvärr är det ingen som säger till henne för de få gånger det har hänt så har det slutat med att hon vägrar umgås med släkten vilket såklart resulterar i att min mans föräldrar varken får träffa sin äldsta son eller sitt yngsta barnbarn. För att undvika att detta ska ske tassas det på tå för denna vidriga människa. Min man (som inte heller gillar henne) tycker att jag är barnslig o larvig o det kanske jag är men jag var bara tvungen att skriva av mig... Jag hade sett fram emot en mysig julafton hemma hos mina svärföräldrar o så blir det såhär. Det är väl bara att bita ihop o låtsas som att det regnar för barnens (o allas) skull... Förra året låg jag ensam hemma i magsjuka. Hade gärna tagit den sjukan i år istället.... Någon mer som tvingas fira jul med icke önskvärda släktingar???

Sv: Jag tål inte min svägerska!!

nej, vi vargar att fira med familjen i ar. Vi ar hemma och tar det lugnt tillsammans helt enkelt :)

fora aret blev jag tvingad dock, madde helt sjukt adligt over det ett bra tag innan. Personen i sig ar inte otrevlig sa, utan det var/ar andra saker som gor att jag bestämt att vi/min familj inte ska ha någon kontakt alls. Valdigt jobbigt att bli tvingad att umgås nar man tagit och forsokt bearbeta ett sådant svart beslut, noll förståelse fran familjen (som vanligt :meh:). Eftersom vi bodde hemma hos min far da sa kunde vi inte komma undan heller aven fast jag forsokte komma pa någon losning :(

nu finns det en till person, som jag egentligen inte tal. Sa att inte fira jul med slakten kanna skont for att jag slipper den också ;) hoppas pa minimal kontakt i framtiden och att kunna halla sa mycket som möjligt borta fran den personen (det sprids allt möjligt skit, om allt den far tag pa, over hela byhalan vi kommer ifrån om mig), tyvärr betyder det att en person som star valdigt nara också far hallas utanför men sa som det ser ut nu orkar jag inte med.

Senast ändrad:

Man väljer lite själv vad man vill lägga sin energi på. Är hon verkligen värd den energi som du lägger ner när du ens tänker på henne? Försök ignorera och ge dig inte in diskussion med henne. För hon är väl inte värd att få förstöra din jul?

Låtsas att hon är luft :)

God Jul!

Någon mer som tvingas fira jul med icke önskvärda släktingar???

usch, känner verkligen igen känslan för så har jag känt senaste åren inför min svåger! Jag och mamma måste varje år "räddas" av min syster för att hon anser att man inte kan fira jul ensam, sedan att vi inte umgås till vardags spelar egentligen ingen roll julen ska firas där Basta!

Förra året mådde jag så psykiskt dåligt över att vara där så jag beslutade mig för att det var absolut sista gången jag utsätter mig för det. I år firar jag min drömjul med bara mig och mamsen - känns helt underbart och aldrig någonsin att jag kommer att fira den med min syster och svåger igen.

Det är ju inte konstigt om hon inte vill umgås med släkten om hon märker att "alla" ogillar henne, tom om endast ett fåtal centrala personer ogillar henne. När hon nu vill fira jul med släkten är det också fel....

Så ja, bara att bita ihop och vara trevlig, håller med din man :) Du vill väl träffa mannens bror och brorsbarn.

Jag har varit tvungen att fira högtider mm med en släkting jag verkligen inte gillar. Som barn visste man inte bättre och mitt obehag syntes tydligt men nu som vuxen får man behandla personen precis som alla andra och fejka det lite under släktsammankomster. För resten av släkten vill jag såklart umgås med och även om jag tycker personen i fråga är obehaglig så vill jag såklart inte att den personen ska må dåligt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 489
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 543
Senast: Tofs
·
Relationer En känsla som kommit sig smygandes på, som jag egentligen inte kan rationalisera. Men. Jag ser verkligen inte fram emot julen i år. Vi...
Svar
18
· Visningar
2 627
Senast: Badger
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat