Jag ska göra mig en stor klösmöbel! (bild)

snurpe

Trådstartare
Ja, så fort jag har pengar iaf ;) Skissen är någorlunda klar iaf :D

Först ska jag köpa två sådana här från IKEA:
20167_PE097566_S4.jpg

...och sedan 3 sådana här hyllplan:
21486_PE106437_S4.jpg

Sedan ska jag klä in alla hyllplan i något mysigt tyg och klä reglarna med kiselrep och vips har jag en klösmöbel som ser ut något sånär detta: ;)
Klosmobel.jpg

Vad tycks?

/snurpe

Sv: Jag ska göra mig en stor klösmöbel! (bild)

Mm, jag har länge funderat på att köpa en sådan här:
Medved2.jpg

Har varit i kontakt med företaget och nu har de ju flyttat till Sverige och så också. Men det lutar nog åt att göra själv ändå. Ska använda deras som inspiration!

/snurpe

Ja, dom har mycket kul. Jag vill ha detta, men min plånbok stånkar vid bara tanken:

Sultan-200pix.gif

Gå in på sidan jag länkat till så står priserna där, fast jag tror det är Dkr. Dom är inte billiga, men det är inte klösträd öht. Jag gav 900:- för min som är 160 cm hög och ca 80 cm bred i 3 våningar och det var billigt har jag hört.

Eller här är länken igen förresten http://www.bjoernegaard.dk/kradsetræer-hele.htm

Hej hopp, vad sugen man blir på såna klättermöbler :love:
Jag har länge undrat var man kan köpa kiselrep??????

Vet nån det? Så kan jag med börja fundera på att bygga min egen möbel.

Lite gulligt att det är små stegar, katten lär knappast använda dem :D

Ingen aning. Det vanligaste i en klätterställning är sisalrep och det finns tydligen på vissa byggaffärer. Det går åt en hel del, så det brukar vara det som gör att priset drar iväg.

Ja, sisalrep är det som används i ställningarna,,,tänkte väl att jag skrev fel :angel:
Så,,,,det är byggaffärer som har det, MÅNGA TACK :bow:

Djuraffärer kan också ha sisalrep.

tunnt sisalrep säljs i jätterullar på tex Kullenbergs används att binda ihop hö och halmbalar med. Antagligen billigaste stället.

/KT

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 525
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 082
Senast: Jamtland
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och... 52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
41 059
Senast: Hedinn
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 093
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Resa när man har hund?