Jag ska få en fyrhjulig vagn!!

Inelin

Trådstartare
Hurra! Av en snäll bonde som inte har användning för den... Frågan är nu bara om den passar mina shettisar eller om den är lite för stor, vad tror ni;

52 cm mellan skacklana.
två meter långa skacklar.
två meter lång vagn, en meter bred.
En körbänk och en bänk till "baksäte"
"skottkärrehjul" med alumminiumfälgar.
Stålram på vagnen och träförövrigt.

Vad tycker ni om detta? Skulle ni gissa att den storleksmässigt passar en shettis?

min gissning är att du måste korta skaklarna och göra de smalare, storleken på själva vagnen bör väl vara ok .. är den lättrullad så är det ju klart ett stort plus, den ganska annars blir tungdragen. sätt även en svängel på den så du kan använda draglinor.

Tack för svar! :bump:

Svängel planerar jag att svetsa fast. Måste kolla upp bättre om den är lättrullad. Ska kolla upp om jag kan korta skacklarna.

Tack för synpunkter och tips!!

Vad kul.. :) Men jag har ingen aning om den passar någorlunda till en shettis.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 236
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Min sambo är (har blivit) hästintresserad sen han träffade mig,han har varit med ut och ridit flera gånger,och han hanterar hästar på...
2
Svar
33
· Visningar
4 062
Senast: bellabus
·
Körning Jag lovar - jag har använt sökfunktionen och jag har lärt mig åtskilligt om både bakselar och vagnar! Men har ändå några funderingar...
Svar
5
· Visningar
1 239
Senast: moiran
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 419
Senast: Beritas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Black Friday