jag ska bli med katt :)

Mammadutt

Trådstartare
tjihooo, jag och min sambo har bestämt oss för att utöka familjen med en kisse. Vi ska spana in en kull skogisar och en kull abessinier... Vi kommer välja kisse efter personlighet så vi vet inte kön ännu även om jag gärna har en honkatt. Kommer bli spännande.

Har inte vart här på katt-sidan så mkt så ni får gärna berätta vad ni har för små kissar :banana:

Kul! :)
Själv har jag tre katter hemma + tre kattungar på 8 veckor för tillfället. Det är en ragdollhona (mamma till kullen) som heter Sammi, en kastrerad ragdollhane, Chivas, och en kastrerad birmahona, Isis.
Kattungarna är ljuvliga och heter Mums-Mums, Marshmallow och Marzipan.

tja du vet ju redan vad jag har för katter hemma... :)
Men jag kan ändå inte låta bli att lägga ut lite bilder på dom :D
Och jag kan lova dig att ni kommer inte att ångra er om ni skaffar en katt!! :love:
124397907cgtknw_ph.jpg

124397975kvmiwn_ph.jpg

nu har vi vart och kikat på två små abessinier-bebisar som blir 8 veckor på onsdag.... vad tycks om denna lilla viltfärgade honan? hon var väldigt social och söt... sambon vart till och med frälst :D

Hon kanske redan har en köpare, om inte så är nog vi intresserade :banana: ska försöka kolla på lite fler kissar men gud vad vackra och fina abessinier är :love:

Ja det lutar nog mot att vi vill ha henne, bara nu inte hon som äger pappan vill ha just henne. Den andra ungen var en sorrel-färgad hane, men han va inte alls lika allert och social.... lilltjejen på bilden var jättecharmig.... :love:

Jag kan rekomendera abbessinier eller kussen Somali (jag har en somali) helt underbara raser som är väldigt sociala och lättlärda..min lilla buse är jätteduktig på att apportera (gärna kapsyler eller kvitton)..sen lämnar hon den i min hand och så kan jag kasta än en gång :) pratar jämt & ständigt..svarar när jag pratar med henne och hon följer mig som en liten hund.. :love:

å som jag såg i en annons om Somalikatter vill du ha en apa, räv & ekorre i ett..köp en somali :D å det stämmer vekrligen in på min lilla plutta :love:

själv har jag två huskatter, en hona och en hane som snart är 10 månader, hanen är kastrerad och honan kommer snart att bli det.
Mycket pratiga och busiga men väldigt gosiga, man kan få plats 2 vuxna och 2 katter i en 120cm säng :D

Vad kul! :bump: Abybebisar är ju ursöta :bump:

Jag har en korat (grabben på användarbilden) och väntar på att det ska födas en svensk kull, så jag kan få en hona också. Korater är lite som abysar i temperamentet: livliga, nyfikna, lättlärda ( :crazy:) och lite pratiga :love:

Men hallååååååå...
jag föder ju upp abyssar...... :mad:
VAAAAAAA......inte fråga mig...*hrpfmmmm* :(

...buhuuuuuuu :cry:
jag har ju tre kullar på G under våren.....

**känner mig bortglömd.... :(**

:cry:

En liten sidofråga: Är det stor efterfrågan på aby? Eller är det ungefär jämnvikt mellan tillgång och efterfrågan?

Ååå, abessinier!! De är så fina! Jag har tre bondkatter, men har vuxit upp med abessinierkatter och de är underbara. Bra val! (Om det nu blir en sån)

Gör du :smirk: Jag är super sugen på en :love: Just nu är det inte aktuellt eftersom jag bor för trångt.....men en fråga har jag, vad ligger priset på ca??

:o ojoj, men du bor så låååångt booooort.... denna uppfödaren bor typ två gator bort *bekväm*

Men om inte vi får denna lilla tjej så kanske jag kommer flygande på min kvast å köper en tott av dej :D

Korater är otroligt vackra :love:
verkar inte finnas många uppfödare, gissar dom är svindyra iom det. Tänk jag kanske måste köpa hur många katter som helst, det finns så många vackra och fina raser.... hehe :love:

Runt 5000:-, så priset är ju inte satt efter efterfrågan direkt.. Tur för mig, som ska köpa hona med importerad far. (Min är ju från usa, och han är morfarsfar till den jag ska köpa snart :)) Nu finns det ju faktiskt ungar till salu tom (hanar, funkar till både avel och utställning), men under förra året registrerades inte en enda kull i Sverige :(

Hade jag haft råd och plats hade jag haft en liten kattkoloni, en viltfärgad aby, en lila burma, ett par korater... en balines...

åhå, men du om du i framtiden börjar avla får du säga till... :p för jag skulle tro jag kommer vilja ha en kisse till i framtiden, och jag hoppas på hona nu så en hona i framtiden skulle va kul.... din kisse på bilden är otroligt vacker :love:

Den lilla kissen var ju inte bara söt, utan riktigt vacker också! :love:
När/om du får hem henne, så får du ta en massa bilder! ;)

Jag har 2 huskatter, hane 9 månader, hona 1 ½ år.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
996
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 072
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 640
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
346
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka