Jag mår illa, jag mår illa...

RIA

Trådstartare
tyckte magnus ugglas låt passar bra in här :angel:

men usch vad jag mår illa HELA tiden!

det går fan inte över... är i vecka 7 nu å står inte ut längre!

känns som man är spyfärdig precis hela tiden.

tips på trick som funkar mot detta?

förra graviditeten så mådde jag mest illa på morgonen å en liten stund på eftermiddagen men inte hela dagarna. då slutade det i vecka 12, men så länge orkar jag inte vänta...
 
Sv: Jag mår illa, jag mår illa...

Jag mådde också illa hela dagarna under graviditeten, och det släppte efter 4 månader ungefär. Det allra värsta höll i sig i 3 mån, den sista månaden kunde jag åtminstone se mat utan att spy ;)

Jag blev dock inte helt normal under resten av graviditeten, jag kunde inte laga mat. Så vi levde på hamburgare och pizza (Enda maten jag inte mådde illa av..) under många månader :D
 
Sv: Jag mår illa, jag mår illa...

haha, vi måste ha samma problem :D

för häromkvällen så blev jag så hungrig men var inte sugen på något annat än hamburgare. så sprang ner till grillen här utanför som har öppet ända till midnatt :)
 
Sv: Jag mår illa, jag mår illa...

Den blivande pappan tyckte jag var MYCKET konstig som klagade över att det luktade fett, äckel och annat om det lagades mat hemma, och att fisken bara såg fettig ut osv.. Men att jag utan problem slängde i mig en 150 g hamburgare med pommes till :angel:

Vet inte vad som var fel, men jag kunde verkligen bara äta just hamburgare och pizza. Jag fick inte ner chips, godis eller annat onyttigt, utan det var BARA dom två rätterna. Och absolut ingen variation heller, utan exakt samma sak varje gång :D
 
Sv: Jag mår illa, jag mår illa...

först och främst så grattis:)
jag har mått mycket illa och spytt båda gradiviteterna det ända som funkat på mig är kombinationen av akupunktur och postafen;)
 
Sv: Jag mår illa, jag mår illa...

Har du testat postafen eller akupunktur?
Jag mådde illa med första men då räckte det att äta hela tiden. Med andra fick jag lov att käka postafen tom v.12 eller nåt för att vara människa...
 
Sv: Jag mår illa, jag mår illa...

postafen och seaband.

Sen försöka tvinga i sig lite mat precis efter man han spytt. det brukar lindra lite
 
Sv: Jag mår illa, jag mår illa...

för mig hjälpte det att tugga sockerfria tuggummi!
 
Sv: Jag mår illa, jag mår illa...

Oj vad jag känner igen mig...och vad roligt, jag är osså i v.7. :) När har du BF? Min är beräknad till 7/10 än så länge.

Förra gravven mådde jag illa från ungefär v.8 till v.20. Det var fruktansvärt, kunde knappt äta alls och det lilla jag fick i mig kom upp. Var bara sugen på vissa enstaka grejjer & då var det bara till att åka och köpa det för att jag skulle få i mig någonting. Men så släppte det tillslut och jag mådde toppen resten av gravven. Jag provade Seaband från apoteket, det hjälpte mig en hel del faktiskt.
Köpte även åksjuketabletter, behövde aldrig dom, men dom finns kvar och kanske kommer till användning nu...

Har börjat må illa dom senaste dagarna...Känner så väl igen det från förra gången. Måste äta lite och ofta, helst varje timme för att inte börja må illa. I vanliga fall äter jag max 4 ggr/dag, så det blir en liten omställning. Illamåendet kommer närsomhelst på dygnet och så var det sist osså, då var det nästan värsta på eftermiddagarna...
 
Sv: Jag mår illa, jag mår illa...

grattis :)

jag har BF 4 oktober, så vi ligger ju väldigt lika :D

jag gick å köpte postafen nyss å tog en tablett för tio min sen. får hoppas dom hjälper.

igår kväll när jag skulle ge lilleman sin kvällsmat fick jag spänna fast honom i sin stol å springa till toa för att spy 4 ggr... å resten av tiden stod jag ute på balkongen, när han tuggat klart sprang jag fram med mackan så han fick ta en tugga till å sen gick jag ut igen.

usch! måste ju kunna ge mitt barn mat! men gud va äckligt det är med mat just nu :crazy:

å så måste jag in till stan snart...å sedan till stallet...


någon som vet hur lång tid det tar innan tabletten börjar verka?
 
Sv: Jag mår illa, jag mår illa...

Du kan få hjälp mot det om du behöver.
Kontakta bm och snacka med henne
 
Sv: Jag mår illa, jag mår illa...

det är faktiskt min läkare jag ska till klockan 14.00, så jag kan ju höra med honom om det finns något jag kan ta :idea:

tabletten har i alla fall inte gett någon verkan än, å jag ska ge lilleman mat nu :crazy:
 
Sv: Jag mår illa, jag mår illa...

seabands, plus kex och torra skorpor (gärna vid sängen så du kan knapra innan du ens går upp) var mitt trick, funkade hyfsat. Mådde illa från v6 fram till v15 (då foglossningen tog över istället)

Postafen funkar också, men jag blev trött/dåsig av dom och fick för mig att är jag trött/dåsig blir bebis det också, så jag kunde inte med att ta dom annat i nödfall (illamående i kombination med lång bilresa).
 
Sv: Jag mår illa, jag mår illa...

Postafen funkade jättebra för mig till jag fick en penicillinkur då mådde jag skitilla trots tabletterna.. Köpte Seaband och använde dom i 2 dagar sen gick illamåendet över. Underbart även om jag inte vågar gå hemmifrån utan dom för tänk om illamåendet kommer tillbaka..
Jag rekommenderar verkligen Seaband. Inga piller man måste proppa i sig och illamåendet försvann inom några minuter!
 

Liknande trådar

Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 838
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 011
Senast: Bapelsin
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 904
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp