Jag kommer få fälla upp paraplyet...

Trådstartare
För allt negativ hagel som kommer hamna på mig nu :smirk: :D vet inte om jag vågar fråga :o :) jag viskar tyst bomlöst alternativ :eek: Nä slutskämtat, med det här så vill jag höra åsikter från ER som äger Star Trekk Western, hur ni upplever tiden med denna sadel.
Har hästen musklat/fått ont av detta bomlösa alternativ.
Hur har ni upplev kvalitén mm lika fin efter mycket användning.
Har ni märkt nån skillnad på hästen rörelsemässigt mm.
skriv efter era egna erfarenheter.

Jag vill alltså inte höra kommentarer från folk som tror eller inte har riktig info eller prövat.
Heller inte höra från folk som bara hatar bomlöst, för jag är inte ute efter vad andra vill tävla/träna i.

Nu handlar det om vad jag vill å inte vad ni vill :devil:

Vet att folk skriver att det finns en bomsadel för alla (skräddarsydd) Westernsadlar överlag är väldigt dyrt har själv en nu som kostat 22700 Ny så jag har inte satt skräp på henne, men hon ändrar sig väldigt mycket så om jag skulle ha sadel på henne som passa skulle jag få ha minst 2-3 sadlar skräddarsydda å på min nivå C/D så nejtack!!
Tyck att jag e snål, :D

Sv: Jag kommer få fälla upp paraplyet...

Är också väldigt nyfiken på den så man får ju hoppas att man får lite seriösa svar från folk som verkligen UPPLEVT hur det är att ha en Star Trekk. Både negativa erfarenheter och positiva :)!

Tack! det finns en på min nivå som undrar lika :bow: :bow: :bow:

Jag har en Star Trekk Western, nu 1,5 år gammal. Är väldigt, väldigt nöjd!
Jag har en tinker vars rygg inte är anpassad för sadlar :angel: kort, breda bogblad och smal ryggrad.
Första sadeln jag hade till honom var en Double C. Den visa sig dock vara sned och gav pållen problem med muskluturen innan vi upptäckte det.
Provade ett gäng andra sadlar utan resultat då jag tillslut "gav upp" och införskaffade en bomlös Barefoot Nevada westernsadel. Den var helt okej och hästen trivdes!

Men så tröttnade jag på att ständigt passa in paden som skulle vara under, ibland åkte den lite snett och det kändes för farligt att rida så då det blev felaktig avlastning. Dessutom var det massa andra små skavanker jag inte gilla så den fick fara vidare.

Så blev det Star Trekk då den verkade mycket lovande samt så slapp man den förbaskade paden och kunde dessutom byta framvalv! :love:

Min pålle går numera jättebra och har blivit av med alla tidigare problem som jag iofs inte kan direkt härröra med sadlar men det har hela tiden förbättras i och med bättre sadel.

Jag kanske ska tillägga att jag är "skogs-ryttare" som åker på enstaka clinics och ägnar mig mest åt maratonkörning...

Man sitter väldigt bekvämt i sadeln och jag har inte hört av någon att den ska kännas ostadig, utan alla har trivits väldigt bra i den. Jag brukar ha sadelgjorden rätt löst och det har nog bara hänt en enda gång att jag hamnat snett, då jag tappat balansen i ett tokryck :o men det skulle nog hänt i en bomsadel oxå.

Kommer inte på nåt mer att skriva, förutom att både jag o pållen är nöjda, och det är väl det viktigaste!

Kom på en sak som kan vara negativt;
Lädret är ju sk "oil-skin", så det blir rätt repigt och ser snabbt användt ut. Detta gör mig dock inte det minsta, då den kräver minimalt underhåll utan alltid är mjukt och skönt... :idea:
Men är man noga med sånt så kan man säkert störa sig på det.

låter mycket lovande, kommer köpa en sån, men först måste jag sälja min andra sadel :smirk:

puttar en gång till ..
önskar gärna höra mera negativa/positiva omdömen..

Klart du kan köpa bomlöst! Jag kör med bomlöst och tycker det är kanon! Så länge du inte ska surra fast nötkreatur i hornet så spelar det väl ingen roll? (inte så stabila till sådant kan jag tänka mig...)

PM:ar dig vad jag anser om Star trek western då jag har en själv, eftersom jag tidigare fått ta för mycket skit av vissa personer då man har uttryckt vad man anser om bomlöst, vilket man egentligen inte ska behöva göra.. :mad:

Hej!
Jag tror nog att bomlöst kan vara ett bra alternativ, men glöm inte att i regelboken står det att du inte får tävla med bomlöst, men för den delen kan du ju träna i en sådan sadel. :angel:

Liknande trådar

Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 615
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar