- Svar: 36
- Visningar: 3 351
Ja herregud!
Jag har precis tackat ja till platsen och är överlycklig! Uppsala here I come!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!!Grattis och välkommen hit!
Tack!!
Jag har en lägenhet på rivningskontrakt så jag letar ju lägenhet lite smått, och stallplats är inte klart än heller, så alla tips mottages tacksamt!
Haha!Jag har flyttat runt en hel del under mina 4,5 år här men det bästa tipset är väl att ställa sig i alla köer du hittar, gärna typ för tre år sedan . Även facebook-grupper är en bra idé. Det kan vara klurigt att hitta boende men det löser sig alltid på ett eller annat sätt. Ett boende hittade jag via en klasskompis som sålt sin häst till en som hade ett hyreshus med en ledig etta. Nästa boende var en jättemysig stuga en bit utanför Uppsala som hyrdes ut terminsvis, hittades via blocket. Tredje boendet var en nyproducerad lägenhet som min sambo fick kontrakt på, vi trivdes dock inte så nu bor vi i en studentlägenhet som jag efter flera års kötid hade tillräckligt med poäng för att få. Första tiden var jag inneboende, det hittade jag tack vare en facebook-grupp tror jag.
Stallplats vet jag inte riktigt men även där är nog facebook och Hästnet ett bra tips, om man inte har kontakter i området sedan innan vill säga. Finns ju mycket stall och hästar häromkring men det kostar ofta en hel del, i alla fall i jämförelse med vad jag är van med sedan innan. Jag insåg ganska snart att jag inte skulle ha råd att ha häst här samtidigt som jag pluggar vilket var min plan från början, men jag vet samtidigt flera som klarar det så omöjligt är det ju inte.
Grattis!! Vad ska du läsa? Själv skiver jag min Master och befinner mig på SLU regelbundetJa herregud!
Tack!Grattis!! Vad ska du läsa? Själv skiver jag min Master och befinner mig på SLU regelbundet
Tack!Grattis och välkommen hit.
Tack!
Letar fortfarande stallplats, det börjar bli svettigt...
Jag har ett arabsto som är lättsam att ha med o göraVad har du för häst?
Tack!
Letar fortfarande stallplats, det börjar bli svettigt...
Skicka gärna kontaktuppgifter och pris om du villMin gamla stallägare kanske har ledigt, det var en bit utanför stan (Björklinge) men ridavstånd till två ridhus och inte så dyrt trots helinackordering. Då stannade bussen ute vid stora vägen och gick direkt från SLU, men var några år sedan jag flyttade..
Hur mkt är lite dyrare?Stall fågelsången har en ledig plats vet jag, men det är ju lite dyrare iom halvservice inkl foder och ridhus. Men har en kompis som trivs superbra där.
Räkna med att allt är mycket dyrare här uppe än skåne.Skicka gärna kontaktuppgifter och pris om du vill
Hur mkt är lite dyrare?