Jag klarar inte av att hålla mig till dagens datum!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är lika bra att jag säger som det är med en gång. Jag klarar inte av att hålla mig till dagens datum och eftersom jag inte heller skriver om dagsaktuella saker spelar datumen ingen roll. Det har hänt att andra människor har frågat mig hur jag verkligen kan komma ihåg vad som hände i september 2011, men det gör jag så klart inte.

Jag kommer naturligtvis inte ihåg exakt allting, men en del saker minns jag så klart. Jag har bara insett det faktum att jag inte klarar jag inte av att hålla mig till dagens datum och även om jag naturligtvis vet att anteckningar i en dagbok inte nödvändigtvis sker varje dag klarar jag inte av att ha för stora mellanrum mellan datumen. Om jag har för stora mellanrum mellan datumen tappar jag tråden till slut och det är precis vad som har skett.

Jag har tappat tråden och inte brytt mig om att ta upp den än en gång eftersom jag vet med mig att jag snart kommer att tappa den igen.

För andra människor kanske det här låter konstigt, men jag vet att jag inte klarar av att hålla mig till dagens datum. Jag har försökt flera gånger och det går inte län-gre. Jag orkar i alla fall inte försöka flera gånger eftersom jag vet att jag uppnår samma resultat och därför vet jag att jag har halkat efter rejält.

Jag är fullständigt medveten om det, men orkar inte göra någonting åt det. Vad kan jag göra? Jag vet ju redan att det kommer att sluta likadant om jag försöker.

Sedan kan jag tänka mig att du undrar varifrån jag har fått idén med alla täta klockslag och det hade jag också tänkt att jag skulle förklara för dig. Den idén kommer faktidskt ifrn Facebook och så här ligger det till. Varje gång som man skriver någonting där läggs ett datum till automatiskt när inlägget publiceras. Datum och tid läggs till och det innebär att om det är en populär tråd som många medlemmar svarar i blir det inlägg med täta klockslag.

Naturligtvis kan man inte skriva flera sidor långa brev med så täta klockslag, utan det är i så fall korta meddelanden på några få rader. Sedan finns det längre inlägg också, men då dröjer det också mycket längre mellan när inläggen publiceras.

Likadant är det nog om man ska skriva dagbok och till på köpet klara av att hålla sig till dagens datum. Det kräver nog att man skriver ganska många anteckningar som har get gemensamt att de är relativt korta, men det är någonting som jag inte klarar av att hålla mig till. När jag skriver blir det istället brev på flera sidor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 388
Senast: Kajsalisa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
481
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 597
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katthår
  • Uppdateringstråd 30
  • Annonsera mera hundar 2