Jag=kattplågare...

Sv: Jag=kattplågare...

Men herregud, jag hade ju inte ihjäl katten precis. Är väldigt mån om mina djur så jag e ingen :devil:
Jag ville se hur han reagera, vattnet hade ju inte heller ett djup på flera meter utan han kunde stå i de så det räckte till början på magen.

Nu vet jag ju att han får panik så blir han skitig någon gång så duschar jag han.

Snart vågar man ju knappt lägga in "roliga" bilder här för man blir ju bara sågad.

Såg i ett inlägg om en som visa upp sin katt å då var någon där å sa:
Men han ser tussig ut i pälsen mm, fast de var egentligen inget att anmärka på. Hon ville bara visa sin katt.

Tror det finns grymmare människor än mig, jag låter mina 2 hankatter vara försäkrade, avmaskade, kastrerade, märkta, får royal mat mm..och hör å häpna de e INNEKATTER :eek:

Men somsagt tror inte jag lägger in en bild till på katt-forumet :(

Jag tror knappast du vanvårdar dina kissar, jag tycker bara det är väldigt onödigt att göra en sådan sak för skojs skull när man vet att 99 % av alla katter är livrädda för vatten.
Han såg ut att vara rädd redan på andra bilden så jag förstår faktiskt inte varför man fullföljer det då när det inte är nödvändigt.
Kan du förklara det roliga i det?

Och den där "någon" du pratar om var nog jag som undrade varför anekas katt Molle var lite tufsig på bröstet. Jag tvivlar på att hon tog illa upp då jag både i det inlägget och i alla andra bilder av Molle har jag kommenterat hur stilig han är.

Det är här ett diskussionsforum, och inget stryka medhårs-forum. Varför skulle du inte kunna fortsätta visa bilder på dina katter?

Men kan ju vara bra att pröva om det funkar att bada katten innan han är så rejält smutsig att man måste tvångsbada katten tills den är ren istället för att bara pröva att doppa ner katten försiktigt och se om det funkar och kunna ta upp katten om det verkligen inte går och då gör det ju inget eftersom katten endå va ganska ren.

Nejdå tog inte illa upp när du sa att Molle va tuffsig, det kan jag hålla med om, han såg ut som en fettisboll på bilderna nästen, men nu är han duschad och borstad och luktar gott och ska förhoppningsvis se ut som en vanlig katt igen när han torkar(hårtork är inte på talan iaf inte när jag är själv, jag önskar jag hade 8 armar.).

Men att han blev duschad idag fick han skylla sig själv för när han trampar i sitt eget kiss och får kattsand på hela tassen och då känndes det lika bra att köra igenom hela katten när han endå såg ut som han gjorde.

Men jag tycker endå att man ska pröva sig fram försiktigt och vänja katten vid att blir badad, så gott det går iaf.

Javisst kan det vara bra att veta men då sänker man ju ner katten i vatten som inte är djupare än högst 10 cm eller ännu hellre börjar tappa upp vatten långsamt när katten står i eller duschar med svag stråle. Som med all annan djurträning så måste man ju tänka efter först och ta det försiktigt annars kommer det bli dubbelt så svårt nästa gång när det faktiskt behövs och så har man besparat katten en mycket obehaglig upplevelse.

Ja men trådskaparen skrev ju att vattnet max va upp till under magen på katten så det va ju inte direkt ett fullt badkar.

Molle nyduschad och nästan helt torr, inte lika tuffsig längre. Skulle kunna borsta lite till men han vill ju bara äta upp borsten eller springa iväg. Men bättre vart det ju iaf!
IMG_2803.jpg

efterom jag sakta sänkte ner honom (kastade inte i han bara å gick) sakta så hade jag koll på han, det var först är alla benen var i vattnet som han började sprattla då han jag ej ta upp honom direkt (detta handlar om 2sek) han får tag i kanten å jag lyfter upp han å torkar av honom med handuk.

Jag vet att detta är ett disskusions forum, men det verkar som om folk bara letar efter fel, när man bara vill visa upp bilder på ens katt.

Varför jag startade denna tråd var inte å bli påhoppad utan att visa upp en premiär badtur med min katt.
Egentligen viste jag nog att detta skulle hända, men då har man ju än en gång fått bevis på att sluta lägga in bilder här :(

Du skriver:
Han såg ut att vara rädd redan på andra bilden så jag förstår faktiskt inte varför man fullföljer det då när det inte är nödvändigt.
Kan du förklara det roliga i det.

Du har då aldrig isåfall sett en rädd katt. Kolla igen på alla bilder speciellt nr 1.

oj vad rädd han är, han haänger slappt med hela kroppen å tittar in i kameran. Han måste va skiträdd
8269683.jpg

Fler, på denna så stretar han inte, tycker de e lite äckligt att bli lite blöt bara. ser inte speciellt rädd ut.
8269684.jpg

Klart de blir lite vågor i vattnet men skräckslagen, NEJ?
8269679.jpg

Här ville han helt enkelt upp å sikta på kanten
8269682.jpg

efteråt satte han sig på badrumsmattan, sprang inte å gömde sig å jag fick torka av han med handuk.

Intressant utveckling av tråden...:angel:

Jag menade inget ont med mitt inlägg, försökte bara påpeka att många katter tar det bättre att bli duschade än badade.
Förvånas dock lite över Heulwens tvärvändning, från att tycka det var roligt i första inlägget till att förfäras över att han inte var smutsig. Jag ser ingen skillnad i att bada en misse för att det behövs än att testa en gång för att se hur dom tar det...

Det här är Bukefalos i ett nötskal.:rofl:

Själv ser jag inget negativt i detta. Det är ju bara bra att man vet hur katten reagerar på ett bad innan tillfället kommer då katten verkligen behöver ett bad.

Tack! :bow:

Somsagt meningen med detta bad var inte att försöka skrämma min älskade proppen

Okej, jag ber om ursäkt om du tog illa upp.

Jag tror det jag som fick mig att sparka bakut var över att man tycker det är en skoj sak när man vet att chansen är stor för att katten tycker det är obehagligt.
När jag trodde att han blev badad för han var smutsig så kändes det som en helt annan sak, då blev det liksom inte en lika "elak" sak som jag uppfattade det som när man tar foton och skrattar åt det.

Jag fick intrycket i dina inlägg av att det var mer; "Vi gör en kul sak för att se hur han reagerar"! Istället för att det var någon sorts övning för att vänja katten vid framtida bad.
På dem sista bilderna när du skriver att han inte sprang och gömde sig tycker inte jag dock inte det var så underligt då du har stängt badrumsdörren, iaf om det är den där bruna han sitter vid.

Men jag ber om ursäkt om jag missförstått det hela.
Detta är dock ett diskussionsforum så att räkna med att ingen ska kommentera någonting annat än positivt får man räkna med.

Självklart ska du fortsätta lägga in bilder på dina sötnosar! :love: Heulwen kanske uttryckte sig lite väl hårt, men det är klart man måste kunna diskutera saker på ett forum. Jag tycker inte att du är någon kattplågare, jag påpekade bara att det kanske finns bättre sätt att vänja katter vid bad. Men det var allt skrivet i välmening! Mina katter gillar inte heller att bada men ibland så är det nödvändigt (särskilt som jag ställer ut mina katter då och då) och då kan det ju vara bra att veta knepen som gör det lättare för dem att acceptera vattnet. :idea:

Sen vet väl alla att alla katter ser ynkliga ut när de badat... :rofl:

dimma158.jpg

cirrusdimma19.jpg

/Erica

Liknande trådar

Övr. Hund Det finns en tant/kärring 4 portar från mig som av sin son fått en hund. Anledningen är att: Hennes Westie (stavning ? ) dog, och sonen...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 320
Övr. Katt Hittade denna lilla text på nätet och den var så bra så jag måste dela den :rofl: DAG 752 - Mina ägare fortsätter att reta mig med...
Svar
1
· Visningar
1 448
Senast: Mimmi81
·
Övr. Katt Ur en katts dagbok DAG 752 - Mina ägare fortsätter att reta mig med en massa bisarra små dinglande grejer. De äter en massa färskt...
Svar
4
· Visningar
1 671
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ännu en kvinna
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur