Jag=kattplågare...

Trådstartare
Bildbevis:

Proppen ligger å njuter av den trevligt, lungna och rogivande dagen
5503668.jpg

Helt plötsligt kommer den hänsynslösa kattmamman å förstör hans nästan sagolika dag (hon släpar han motvilligt till badrummet. Man nästan ser skräcken i hans ögon, de skriker efter HJÄLP
8269683.jpg

Sen ska ni höra på detta, hon doppar ner den vettskrämda proppen så han blir BLÖT :eek: :eek: :eek:
8269684.jpg

Sv: Jag=kattplågare...

Vem kan rädda denna kattkropp från att bli helt genomblöt ända in på skinnet???
Pipen kanske :idea:
7146543.jpg

Neee de var väl de man trodde, han ligger helt enkel å hejar på kattmamman så hon doppar i proppen ännu mer
8269679.jpg

Nu inser proppen att han måste paddla sig ur situationen, så han paddlar å vevar så vattnet yr omkring han, då lyckas han å tar sig ut
8269682.jpg

ledsen, blöt, sur å förnedrad 10sekunder senare så ser han ut såhär :eek:
8269678.jpg

8269677.jpg

PROPPEN BEDJAR TILL ALLMÄNHETEN ATT SAMLA IN KATTUNDERSKRIFTER TILL DETTA KATTPLÅGERI :idea:

Fy onda människa! Man riktigt ser ditt sadistiska leende på den andra bilden. :mad:
Jag ska ringa till katthemmet och be dem omhänderta stackarna. :devil:

PS. Vad föranledde detta bad då? ;)

kände bara för att vara lite :devil:
Hehe...ne han har aldrig badat förut så jag ville nog bara se hans reaktion :D

Nämen stackarn... :D

Det finns verkligen ingenting som ser ynkligare ut än en blöt katt. Brukar skratta ordentligt åt vår stolta kung till skogishane när han är nybadad, han blir verkligen den förlorade stoltheten personifierad. :rofl:

Haha stackarn! :D jag kommer ihåg våran första katt när vi var tvugna att bada henne då hon på nåt sätt lyckats få på sig nå jäkla ohyra.
Hon var så sur på oss i flera dagar efter baddet :angel: Kan nog tillägga att det var en otroligt feminin och stolt honkatt :rofl:

det är min uppgifta att bada pappas perser som absolut inte kan tvätta sig själv.... han brukar beklaga sig ljudligt....

Är det någon som vet vad proppens färg heter?
Han är ju tigrerad i mörkgrått, men bara på toppen av hårstråt resten är kritvitt. Jag har aldrig sett att en katt haft så förut.

Bild när han är blöt
8269677.jpg

Bild när han e torr
7146544.jpg

Nu ska jag va lite fånig men jag tycker faktiskt det är lite elakt att doppa dom i badkar.. Många katter panik av att få vatten upp över tassarna. Det är bättre att duscha dom om dom ska tvättas. Min ena herre blir galen om vattnet inte rinner undan tillräckligt snabbt när han duschas, får han vatten över tassarna ser matte ut som hon blivit överkörd av en gräsklippare. Ser man däremot till så vattnet rinner undan håller han sig hyfsat lugn.

:D detta hör inte direkt till vanligheterna att jag badar katter även fast ni kanske tror de :devil: :devil:

Var första gången jag badade proppen å jag gör det inte igen eftersom han inte ville bli stjärna i Fjärilsim :rofl:

Han badade dock i toaletten engång med då blev han duschad :rofl:

Han är svartsmoke! :idea: Men jag tycker nog också det var lite elakt att bara stoppa ner honom sådär. Det hade nog varit bättre för framtida bad att vänja honom lite försiktigt först. Och använder man inget schampo eller dylikt så är ju faktiskt badet ganska poänglöst, det enda resultatet blir ju att katten måste slicka sig torr och får i sig en himla massa päls som lossnar av det blöta.

Såhär ser min pojke ut när han badar badkar första gången (har bara dusch hemma). Fast jag lät vattnet fyllas på långsamt med hjälp av duschen som han är van vid. Men han stod så snällt och sa inte ett knyst! :love:

cirrus155.jpg

cirrus154.jpg

Och såhär panikslagen kan man se ut efteråt (fast den här bilden är tagen vid ett tidigare tillfälle).

cirrus143.jpg

/Erica

Hur gör man för att få in bilder från tex. "mina dokument"? har jätteproblem me det! XD

gud va söt...är det en hane och är han sköldpaddsfärgad? Jag trodde att det bara var honor som kunde bli sköldpaddsfärgade! Jag ska åka o titta på ny katt idag!! :D

Du badade han utan anledning? :crazy:
Skulle du trycka ned din unge i badet om den sprattlade och skrek bara för skojs skull?
Jag trodde du badade honom för att han var smutsig men att bara göra sådär bäddar ju för att han ska få panik den gången det faktiskt blir nödvändigt att bada honom.
Du kan nästan få min underskrift..

gud va söt...är det en hane och är han sköldpaddsfärgad? Jag trodde att det bara var honor som kunde bli sköldpaddsfärgade! Jag ska åka o titta på ny katt idag!! :D

Nej, han är inte sköldpaddsfärgad, han är brunmaskad med vitt! Dvs "siamesfärgad" men med vita partier också. Såhär ser hans färg ut, han är vit på magen och alla benen, mörk på svansen, öronen och nosen och sen ljusare brun på kroppen (där han inte är vit).

cirrus190.jpg

/Erica

Liknande trådar

Övr. Hund Det finns en tant/kärring 4 portar från mig som av sin son fått en hund. Anledningen är att: Hennes Westie (stavning ? ) dog, och sonen...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 320
Övr. Katt Hittade denna lilla text på nätet och den var så bra så jag måste dela den :rofl: DAG 752 - Mina ägare fortsätter att reta mig med...
Svar
1
· Visningar
1 448
Senast: Mimmi81
·
Övr. Katt Ur en katts dagbok DAG 752 - Mina ägare fortsätter att reta mig med en massa bisarra små dinglande grejer. De äter en massa färskt...
Svar
4
· Visningar
1 671
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse
  • Muddypaws 24/25