Jag hatar att vänta!!

milly

Trådstartare
Suck... Bestämde mig för drygt en månad sen att skaffa mig undulater :love: och skaffade då fram bur och allt tillbehör för att allt skulle vara klart när vi kommer hem från semestern (ville ju inte skaffa några innan semesterresan så att jag slipper skaffa "fågelvakt" under ett par veckors tid).

Jag hittade ett par undulater av en privatperson, som driver en butik, och vi bestämde att jag skulle komma o hämta dom nån dag då jag kommit hem.
Var där i måndags... ivrig som sjutton att äntligen få hämta hem mina nya små vänner! :) Men nej, då hann inte hon fånga in dom :( (hon har 14st som flyger fritt i ett rum så det kan ta lite tid att fånga in just dessa två av alla). Okejdå, får lugna mig tills imorn, tänkte jag.
Då hade hon glömt bort det på förmiddagen, då hon sa att hon skulle försöka hinna med det, och resten av dagen var hon upptagen. Så hon lovade att jag skulle få dom idag! Jag var där (i butiken) i förmiddags och kollade hur det går... Men då var hon inte ens där! Det var hennes man där bara. Hon skulle komma nån gång i EM. Sen atr det väl en tid innan hon lyckas fånga in dom.

SUCK SUCK SUCK - trodde ju att jag skulle få hämta dom nu snart...
Om hon inte ringt senast kl 17 så sticker jag fram till Djurmagasinet och köper undulat istället! :mad: Jag tänker inte vänta mera nu, har redan tröttnat.

Är jag löjlig? :o Hur länge skulle ni stå ut?
(jag är 27år :angel: )

Sv: Jag hatar att vänta!!

Om jag inte jättgärna ville ha just de undulaterna så skulle jag dissat henne, så egoistskt att göra så.
Jag skulle åkt till en annan butik:mad:

Jag skulle INTE köpa en fågel från en sådan person. Då skulle jag hellre köpt nån annanstans och gärna sagt till henne att jag struntat i hennes fåglar på grund av dålig service

Tack för era svar! Skönt att höra att ni skulle reagerat likadant, jag kände mig nästan löjligt ivrig... som ett barn typ... :o

Men nu har dom äntligen hemma!! :bump:

Jag misslyckades dock med att få in dom i buren från lådan.... :crazy: :angel: . Så nu flyger dom fritt här inne i rummet. ;) Dom borde väl flyga in i buren förr eller senare när de blir hungriga (hoppas jag). Båda har sett buren och vet att mat finns där (den ena fick jag in i buren först och den satt där inne ett bra tag och började t o m äta lite, den andra satt PÅ buren och åt av lite salladsblad).
Jag vill inte jaga dom för de var ju redan så stressade av flytten hit. Så de får lov att flyga in i buren själva! Där dom bodde innan var de fria hela dagarna men hade en bur där inne i rummet och tydligen så gick alla fåglarna in i buren på nätterna när de skulle sova. ÄVEN om de hade mat utanför buren också.
Så jag hoppas att de av den ena eller andra anledningen flyger in buren till slut... För här ska dom inte få vara fria HELA dagarna, bara när det passar sig. :smirk:

Förresten så hämtade jag dom kl 16.30... inte så långt kvar tills jag skulle gett upp och åkt till Djurmagazinet! :devil:

Senast ändrad:

Hej Milly!
Vad kul att du äntligen fått hem dina undulater!!!!!!
Vilken färg har de??

Kram Angelina

Vad kul! :) Grattis, vad heter de?

Men har du nån sittpinne eller nått utanför buröppningen, så att de har nått att landa på innan de klättrar in i buren? Eller är det baar min fågel som är så mesig? :angel:

vad kul att du har fått hem dem :)
Jag hade inte klarat att vänta så länge, för mig är beslut i handling sama sak o allt ska va klart helst igår :angel:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 562
Senast: Sel
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar