Jag har tänkt

Tranan

Trådstartare
Jag har tänkt på att jag ber om ursäkt för precis allt även saker som jag inte har någon del i. Hemsk irriterande och onödigt beteende. Och jag förstår inte varför jag gör det. Men fan om jag inte kan ändra det.

Jag har tänkt på att jag ber om ursäkt för precis allt även saker som jag inte har någon del i. Hemsk irriterande och onödigt beteende. Och jag förstår inte varför jag gör det. Men fan om jag inte kan ändra det.

Känner igen det! Jag tror grunden är ett försök till lågaffektivt, lugnande, bemötande. Visa att den andra blir hörd och minska risken för konflikt. Egentligen är det ofta bara undvikande. Särskilt när det liksom slängs in som en del i konversationen.

Känner igen det! Jag tror grunden är ett försök till lågaffektivt, lugnande, bemötande. Visa att den andra blir hörd och minska risken för konflikt. Egentligen är det ofta bara undvikande. Särskilt när det liksom slängs in som en del i konversationen.
Jag vet inte om det är därför. Jag tror att det blev bokstavligen slagen in i mitt huvud.

Jag ber också om ursäkt för saker hela tiden, så jag har försökt ändra det till att säga tack till till den andra personen istället, t ex. "Tack för att du är förstående" istället för "förlåt för jag är på det här sättet" eller "tack för att du tog dig tid till det här" istället för "förlåt för att jag störde dig så mycket".

Tycker det hjälper min självkänsla en hel del :)

Liknande trådar

Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 405
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 256
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
282
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Glömde ta den i morse, kom på det vid 9-10 och tänkte att jag provar vara utan den idag. Vad händer? Jag känner mig inte alls så...
Svar
8
· Visningar
878
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.