Jag har kört på en kattl

Cyllene

Trådstartare
De som bor vid stallet ringde nu. Jag hade kört på deras katt när jag åkte hem och de var arga för att jag inte stannat och sett hur det var med den.

:cry:

Hade jag märkt det så är det så klart jag hade stannat!!! :cry: :cry: Det var bäcksvart och dålig väg och jag hörde ett ljud men trodde det var bilen. Jag har en lös list och jag är så trött på den så jag tänkte skitsamma...

Så ringde de nu o sa att jag kört på katten. Ringde direkt till en bekant som är veterinär som skulle ringa dem.

Jag känner mig som den värsta personen i hela världen och jag kan inget göra.

Fan också! Jag har ju också katt och det är ju det värsta som kan hända...

:cry:

Sv: Jag har kört på en kattl

Men fy! Det är så svårt att se dem i mörkret och tyvärr händer olyckor så lätt. Klarade den sig eller?

Usch! Hoppas allt ordnar sig för den lille vännen....Vad hemskt!

Den skulle avlivas nu. Det är en utekatt som saknar försäkring och den hade antagligen frakturer i bäckenet.

Jävla skit.

Håller tummarna att det inte är så farligt!

Vi körde också över en katt i höstas :cry:
löst grus på vägen = inga bra bromsförutsättningar..
vi höll på hamna i diket och i backspegeln såg vi hur kissen rullade runt på vägen :(

Katten hade en sagolik tur, han måste ha touchat i nåt av hjulen lite lätt bara.. men han kunde heller inte använda sin bakdel till en början. Men två dagar efter så fick vi tag på dom som ägde katten och han hade sovit i ett dygn och sen vinglat iväg till lådan och kissat.. sen var allt som vanligt igen.
Med det här vill jag bara försöka ge lite hopp.. det behöver inte vara så farligt även om det ser hemskt ut just nu.

BAMSEKRAM!!!

åh nej :(

Men du.. du kunde inte ha gjort något annorlunda och du har inte gjort något som helst fel, (förstår att du mår skit.. men försök att komma ihåg det!)

Bamsekram igen

nej men din stackare!! :eek: självklart hade du stannat om du visste, de var nog bara ledsna och överreagerar! förstår om du känner dig hemsk, när jga körde på en hare så grät jag i tre dagar :crazy: Men tänk att det var ju skönt om katten fick slipa lida, tänk om ingen hade sett det och han hade legat i något dike nånstans. KRAMAR

Vad ledsamt :cry: :cry: stackars dig

Men du, tänk ialla fall att de som äger katten fick va med och att den fick komma hem.

Det värsta som finns är att katten är borta och man INTE vet vad som hänt, och tänker massa scenarion i huvudet över tänkbara olyckor.

Ibland händer det saker som vi inte rår över.

Kramar

Cyllene skrev:
Den skulle avlivas nu. Det är en utekatt som saknar försäkring och den hade antagligen frakturer i bäckenet.

Jävla skit.
Men fasen, att folk inte har vett att försäkra sina katter! :mad:

Stackars dej! *trostkram* Det forstar de val anda att det var en olycka och att du hade stannat om du markt nat??

Du är nog inte skyldig att betala dem "enligt lag" eftersom ägaren alltid har strikt ansvar för en lösspringande katt. Om du däremot vill visa din goda vilja så kan du väl erbjuda dig att betala en del - eller alltihop - beroende på hur mycket det är?
Det hade nog jag gjort. Då känner man sig själv bättre också!

Glömde skriva att jag tycker verkligen synd om dig! :cry: Man blir ju helt förtvivlad själv när man gör ett djur illa, särskilt när det är ett djur som man vet att någon tycker om.

:banana:

Senast ändrad:

Jo, jag kommer så klart erbjuda mig att betala. Men det känns så patetiskt lite att kunna göra. Jag kör på deras katt så den måste avlivas o jag kan inte göra nåt åt det...

Stackars dig :(
Säg att du inte såg katen, dom borde förstå att ingen normal människa kör över katter med flit :crazy:

Vad jag vet så är det bara som hundägare du har strikt ansvar, inte för katter.

Jag skulle betala oavsett vad det kostar, det måste ju gå att få på bilförsäkringen om inte annat, för så gäller det ju när man kör på andra djur. :confused:

Du har absolut ingen skyldighet att betala, katten är under deras ansvar. Visst är det hemskt att den sprang framför just din bil, men det var absolut inte ditt fel och du hade inte kunnat göra något för att förhindra det. Ville inte de att deras katt skulle riskera att bli överkörd skulle de aldrig ha släppt ut den.

Camilla - ägare till två utekatter - lyckliga men med risk för att bli överkörda...

Cyllene skrev:
En tanke bara... Är det jag som ska betala veterinärkostnader??

Jag skulle inte begära att få vaterinärkostnader betalade av någon som kört på min utekatt. En olycka händer så lätt.

Däremot kanske det skulle vara fint att skicka en blomma och beklaga?

Det stämmer inte helt. Kör du på tex en älg (vilt) så täcker försäkringen men kör du på tex en häst (tamdjur) som rymt ur sin hage är det faktiskt hästägaren som står som ansvarig ifall den tar sönder din bil. Tråkigt och nästan hemskt men så är det.

Det är inte bara hundar man har strikt ansvar för det gäller även katter.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 019
Senast: Edla
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 165
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 782
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka