Jag har kört fast i photoshop. Hur skevar jag texter?

P

popeye

Jag ska göra en överskrift på en liggande bok, och behöver skeva titeln så det blir perspektiv på den. Jag har försökt skeva texten under omformamenyn, men så skevar jag ju bara ena sidan.
Har också försökt under de alternativen där man får text i båge osv, men det blir inte rätt perspektiv ändå.

Hur gör jag? :confused:
 
Sv: Jag har kört fast i photoshop. Hur skevar jag texter?

Hm. Jag vet inte om det är det bästa alternativet. Helst skulle man ju vilja ha kvar möjligheten att editera texten. Men effekten kan i alla fall uppnås genom att rastrera texten och sedan gå in på omforma -> perspektiv.
 
Sv: Jag har kört fast i photoshop. Hur skevar jag texter?

ja visst borde det finnas något liknande? Nu har jag den engelska versionen men jag hittande inget som jag tyckte stämde in på namnet, eller har jag missat någon?
De val som finns under disort är
* Diffuse glow
* Displace
* Glass
* Ocean Ripple
* Pinch
* Polar coordinates
* Ripple
* Shear
* Twirl
* Wave
* Zigzag
 
Sv: Jag har kört fast i photoshop. Hur skevar jag texter?

Tror du är inne på fel meny, testa redigera-menyn istället. Finns flera alternativ där.

/Ida
 
Sv: Jag har kört fast i photoshop. Hur skevar jag texter?

Edit|Tranform|Skew...
Det du är inne på är ju filter... ;)
 
Sv: Jag har kört fast i photoshop. Hur skevar jag texter?

haha! Tack!
jag var totalt insnöad på de andra :o
 
Sv: Jag har kört fast i photoshop. Hur skevar jag texter?

Som de andra säger, du och jag är inne på olika menyer ;)

Edit->Transform->Perspective är det jag menar. Just perspective kräver att man rastrerar först, men många av de andra tranformationerna går att utföra direkt och behålla texten editerbar.
 
Sv: Jag har kört fast i photoshop. Hur skevar jag texter?

annars är det bara att "omforma" för då kan du vrida texten hur du vill, går lite snabbare men det beror ju på hur snyggt man vill ha det :)
 

Liknande trådar

Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 286
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 468
Senast: Badger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 421
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 321
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp