Jag har köpt råttor!

Sv: Jag har köpt råttor!

Hur får man råttorna att stanna kvar på axeln, eller bara stanna kvar på mig liksom?
I går så somnade de i mina luva och försökte aldrig ta sig därifrån, men när jag har dom en och en på axeln så liksom klätrar dom ner på min rygg eller mage, för att ta sig till golvet i gen (oftast).
Jag skulle vilja att dom stannade kvar där, så man liksom vågar ta med dom ut på promenader sen :)

Det är lite olika med det, en del är såna helt enkelt, en del lugnar sig med åldern, en del gör aldrig så osv.

Rex höll mycket på så och skulle dessutom springa iväg och undersöka omgivningen utan en tanke på nåt annat när han var bebbe så han fick helt enkelt ha sele på sig när vi var ute. Han lugnade sig med åldern sen och försökte bara ta sig ner när han skulle gå på toa och gick då inte ett steg från mig så då slapp han selen helt :love:

Flickorna däremot ska alltid ta sig ner hela tiden. Men de slipper selen när de bara ska sitta på axeln ändå för de är så pass lätta att ha kontroll på när de håller på. Tar dock med mig selen ändå rätt ofta så jag kan sätta på den om jag vill stanna och släppa ner de en sväng för de är som Rex när han var liten, spralliga och ska undersöka allt utan en tanke på annat. Fast snart slipper de selen på backen också, träningen för att de ska söka sig till mig går framåt så pass mycket nu att jag kanske vågar släppa ner de utan snart :D

De andra rådisarna har alltid varit hur lugna som helst och som max bara gjort något ynka halvhjärtat försök att ta sig ner och har aldrig ens behövt sele på marken :)

Okej!
Så man kan ha sele i början då?
Kan man liksom ha sele på dom när dom sitter på axeln/ i huvan, utifall dom får för sig att klättra ner.
Då kan dom ju inte springa i väg i alla fall, så då är det ju bara att ta upp dem i gen om de skulle klättra ner.
Det skulle ju vara så roligt att få ta med dom ut på olika saker.
För jag är ju ute så mycket på t.ex. fotbollsmatcher, går och köper glass, går och fiskar o.s.v...så det skulle vara kul att ta med någon av dem någon gång :)

Går hur bra som helst det, bara se till att de får vänja sig vid selen först så är det lugnt :)
Så håller jag tummarna för att de blir lika duktiga som Rex blev ;) :D

Men när man har sele hur stor måste råttan vara då ungefär..? mina är inte så himla stora så.. och var köper man en sån? :P

Jag gillade den sidan, massa kul tips o så.. tack för ditt tips.. :p
Ska beställa en så fort som möjligt! :)

Anteya skrev:
Va bara tvungen att lägga in bilder på dem.. :) sorry.. bilderna blev lite små, men men

Här har ni Bettan!
x1paBBu00ipsl8VoWCLm47ZdBjoHyxtWvGRfM1VXsGc9SVzMzjMMpYPzjK3qPbXMwczCBKBiK7p1muE3QN64Z2IWFq0jZacSzxM0rGqWJt_uEciN4PqgTEH6-mDkzTENASdn76WtsqWBBQ

Och Ulla-Britt!
x1paBBu00ipsl8VoWCLm47ZdBjoHyxtWvGRfM1VXsGc9SVm1xgUiWess1OA2RItbL7GapzCZz64q82-8iC-s8vYirzMxsteSQY3Pa4JjyUYAQli_n58Wx1cZoFRccMRLBkYta6E1E-i3gU

o bettan igen.. :P
x1paBBu00ipsl8VoWCLm47ZdBjoHyxtWvGRfM1VXsGc9SV4mD_7Tl63eMU8SQmnp1yh0ZacuHz4hoinl8A4zBMwQ40YQeGa8oNbsJ9FPTFQMgq_8HvKII9IRYprR62ZtLugWXlQn8j5Rz4

Kunde inte se :cry:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka