10 år gammal tråd... Men den var spännande att läsa ändå...
Mmm, jag förundras över att vissa har så dålig koll på sin ekonomi.
Att ha en buffert på 50 000 eller mer för oförutsedda utgifter är ju något alla borde ha...
Oavsett häst eller inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
10 år gammal tråd... Men den var spännande att läsa ändå...
Gud vilket tråkigt, osympatiskt inlägg. Alla kan inte bo hos mamsen och pappsen för att spara pengar.Mmm, jag förundras över att vissa har så dålig koll på sin ekonomi.
Att ha en buffert på 50 000 eller mer för oförutsedda utgifter är ju något alla borde ha...
Oavsett häst eller inte.
Man behöver inte bo hemma hos mamsen eller pappsen för att spara ihop till 50K om du har ett heltidsjobb.Gud vilket tråkigt, osympatiskt inlägg. Alla kan inte bo hos mamsen och pappsen för att spara pengar.
Nja... Alla människor har olika förutsättningar. Att spara ihop 50´är inte bara enkelt för alla.Mmm, jag förundras över att vissa har så dålig koll på sin ekonomi.
Oavsett häst eller inte.
Man kan vara ensamstående och låginskomstagare.Man behöver inte bo hemma hos mamsen eller pappsen för att spara ihop till 50K om du har ett heltidsjobb.
Alla är inte en frisk ensamstående man utan barn med heltidsjobb.Man behöver inte bo hemma hos mamsen eller pappsen för att spara ihop till 50K om du har ett heltidsjobb.
Nja... Alla människor har olika förutsättningar. Att spara ihop 50´är inte bara enkelt för alla.
Däremot skulle jag själv inte våga skaffa djur utan en back-up-plan som innefattar buffert.
Beroende på inkomster o utgifter, alla kan inte spara ihop till den summan.Man behöver inte bo hemma hos mamsen eller pappsen för att spara ihop till 50K om du har ett heltidsjobb.
Då ska man inte skaffa en häst om man inte har råd.Alla är inte en frisk ensamstående man utan barn med heltidsjobb.
Man behöver inte bo hemma hos mamsen eller pappsen för att spara ihop till 50K om du har ett heltidsjobb.
Kanske inte, men det är verkligen inte självklart att det finns pengar över i slutet på månaden bara för att man har heltidsarbete.
50 papp är mycket pengar. Det kan vara trevligt att visa lite ödmjukhet inför att alla inte har det lika lätt och ledigt med ekonomin som somliga, trots att de anstränger sig.
Det var inte det jag svarade på. Du sa att alla kan spara ihop 50´.Då ska man inte skaffa en häst om man inte har råd.
Jamen @Hero har ju bott hemma superlänge för att spara pengar och bor dessutom inte i någon dyr storstad. Då är det ju lätt att sitta och tycka om hur andra ska göra liksom.Kanske inte, men det är verkligen inte självklart att det finns pengar över i slutet på månaden bara för att man har heltidsarbete.
50 papp är mycket pengar. Det kan vara trevligt att visa lite ödmjukhet inför att alla inte har det lika lätt och ledigt med ekonomin som somliga, trots att de anstränger sig.
Om man har ett heltidsjobb ja.Det var inte det jag svarade på. Du sa att alla kan spara ihop 50´.
Är du medveten om hur många vuxna o barn som ligger under fattigdomsgränsen? Tycker du att det är OK att shama dom? Enligt ditt sätt att se så skall fattiga o sjuka be om ursäkt till sådana som dig?Alla borde ha det som mål och i så fall dra ner på utifterna för att nå det målet.
Samt, inte lägga på sig nya utgifter i form av en häst. Då slipper man såna tråkiga saker som TS råkade ut för...
Men varför skaffar man sig en häst då om man redan lever på gränsen ?
Om man har ett heltidsjobb ja.
Det undrar jag också - men i ditt första inlägg handlade det inte om just situationen i tråden. Du anser ju att Alla bör ha en buffert på minst 50papp?
"Att ha en buffert på 50 000 eller mer för oförutsedda utgifter är ju något alla borde ha...
Oavsett häst eller inte. "
Varför inte ?Jag jobbar heltid och ibland lite till. Jag har inte några femtiotusen i madrassen.
Om man har ett heltidsjobb ja.