Jag har gjort ett eget dressyrprogram...

Snorpan

Trådstartare
Jag har gjort ett eget dressyrprogram, Lätt Linda:1 2006, för träning. :) :bump:

Jag är inte säker på hur man brukar skriva bokstäverna eller hur indelningen av bedömningsområden ska vara men det är ju som sagt bara som träning. Någon som har några kommentarer?!? Förslag på förbättringar?

Till programmet --> klicka på "download document"

/Snorpan

Sv: Jag har gjort ett eget dressyrprogram...

Haha, hann inte kolla själva programmets vägar, men vilka härliga kommentarer du har till höger!! :rofl: , dom är riktigt bra.

Hehe... jo, dom är ju riktade till oss och vad jag behöver tänka på. ;) Funderar på att spela in kommentarerna och spela upp dom då jag rider. Blir som en extra tränare! :):bump:

Det var ju riktigt smart å göra s¨å ju.. Men det ser ju ganska roligt ut ju..

Mmm.. ska bara lära mig det också! :o :D

Jag tror man skärper sig lite mer om man har en annan rörelse som kommer tätt inpå än om man tragglar samma rörelse om och om igen. Plus att det blir omväxling.

/Snorpan

Väldigt rolig idé tycker jag! :banana:
Men borde programmet verkligen heta "Lätt" med tanke på galoppombyten, öppna och skänkelvikningar? ;) Eller den kan kanske ligga bland dom högre programmen inom lätt klass. :D

Jo, kanske det! ;)

Fast rörelserna behöver inte vara perfekta för att man ska få hög poäng. Ett bra försök i rätt riktning duger bra! :D

**Lina** skrev:
Väldigt rolig idé tycker jag! :banana:
Men borde programmet verkligen heta "Lätt" med tanke på galoppombyten, öppna och skänkelvikningar? ;) Eller den kan kanske ligga bland dom högre programmen inom lätt klass. :D

Ja men hon sa ju att det är Lätt L1 ju!

en av mammas vänner; varför är inte A lättast? A kommer ju först!;) :angel:

Bra med nogranna beskrivningar! Ingen tvekan om hur rörelserna ska utföras;) Tänkte också på svårighetsgraden: i bed.gr 2 står det "öka traven", i LC heter det "ökad steglängd", i LB/LA "mellantrav" och ännu högre upp är det "ökad trav". Det kräver mycket större koncentration att träna på ett program än att bara tragla rörelserna.
Rolig ide:p

orkade inte läsa hela.. men jag är bara lite nyfiken på varför du vill höja ytterhanden vid några tillfällen?

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 646
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 904
Senast: Milosari
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023