prinsus_
Trådstartare
Jag har läst lite i trådarna här och det är som vanligt. Foderforumsbukefalisterna förfasas över hur folk kan utfodra med icke analyserat hö, hur man kan fodra med färdigfoder osv. Been there, done that. Det är jätteintressant med foder och kul att räkna foderstater men hur gör man när man har tre hästar som går på lösdrift 20 timmar per dygn och äter gräs från en stor äng med naturbete, pillar i sig lite bark i skogen och annat smått och gott. Får påfyllt med hö i häcken när det börjar ta slut. Hur tusan skulle ni räkna ut en foderstat på såna hästar, räcker det inte att använda ögat och ibland känna av revbenen med handen? Hur ska jag kunna räkna ut hur mycket MJ, SMRP Ca och P de får i sig per dag?
Mina två är en åring (kallblodstravare) och en treåring (paint, lite svårfödda fullblodstypen). De får båda två Nya Krafft Groov och nu när det börjar bli höst och näringen i gräset går ner så har jag ökat upp till 2kg Nya Groov per dag för att få lite hull inför vintern. Deras hagkompis gammelgubben på 30år får även han nya groov för att få lite fläsk på revbenen.
Mina två är en åring (kallblodstravare) och en treåring (paint, lite svårfödda fullblodstypen). De får båda två Nya Krafft Groov och nu när det börjar bli höst och näringen i gräset går ner så har jag ökat upp till 2kg Nya Groov per dag för att få lite hull inför vintern. Deras hagkompis gammelgubben på 30år får även han nya groov för att få lite fläsk på revbenen.