Jag har fått present!

Bismark

Trådstartare
Idag när jag kom till jobbet hade jag fått en present, en avlång brun kartong som det stod mitt namn på. Den var från min lillebror fick jag också reda på..

Nyfiken som tusan på vad det var så fick jag ju öppna direkt, och se vad som fanns i:

Svngel.jpg

Shit vad glad jag blev! Han har byggt den själv utan att veta vad det är. Han har bara hört att jag ville ha en svängel när jag kör i skogen med hästen så han har kollat på nätet och sen svetsat ihop den.

Visst är han snäll! Och visst blev den bra???

Sv: Jag har fått present!

Hmm jag tror inte vi vill ha fler av hans sort egentligen :angel: fast han har ju sina ljusa stunder allt oftare nu...

Men jag kan låna ut honom mot en bra ersättning??:angel:

Jodå rejäl är den ju verkligen!! Han gjorde den i 4-kants profil för att den skulle hålla ordentligt, men den gjorde ju att den blev lite tyngre. Men den kommer ju säkert hålla hela hästens livstid iaf :angel:

Väntar på mina draglinor som ska bli klara med bara sen slipper jag låna något av hyresvärden!

Jag vill verkligen inte verka jobbig, dryg och snobbig på något sätt.
Läs snällt :)

Men den svängeln är ingen höjdare, svängeln måste sitta fast i rockarden med en bult för svänglar ska bara kunna röra sig åt ett håll inte upp och ner. Men din bror kan säkerligen göra om den så den passar vagnen och göra ett snyggt fäste till vagnen!

Lyxigt i rostfritt! Min pappa skulle ha dreglat.

Jag läste snällt! ;)

Men som tur är så ska denna svängeln inte på rockarden utan den ska vara till domänsaxen när vi ska hjälpa papsen i skogen! :idea: Den kommer allstå vara kopplad lös i draglinorna (armé-typen) och sen kommer saxen vara kopplad i svängeln..

Till rockarden ska det byggas en nättare i rundjärn som kommer vara fäst i ett stag från hjulaxeln, måste bara få hem min nya sele så jag kan mäta först. Men annars blir den lite i samma style med ringarna och det. Så tråkigt att vänta nu! :angel:

Sicken guldbrorsa! Jag vill också ha en bror...:angel: - företrädesvis en som kan svetsa... eller så får någon av mina civilingenjörer till systrar lära sig. Fast det framstår som helt osannolikt med tanke på att ingen av dem ens kan laga en punka på hojen trots sina utbildningar...

Jag har värsta lyxen, lillebror är utbildad svetsare och storebror är snickare :D Jag bytar med hårklippning :angel:

Ja man får vara glad för den hjälp man får :D

schelin_j jag kan hyra ut brorsan, du kan till och med få välja vilken du vill låna? :angel:;)

Jag kan ta båda två :bump:

Fast svetsaren står högst i kurs just nu. Snickra fixar jag lite till husbehov själv i alla fall :D

Mängdrabatt :angel:;)

Men det är lite väntetid, har en del jobb på rockarden som ska fixas först och då behöver jag båda två :D

Jag vill verkligen inte verka jobbig, dryg och snobbig på något sätt.
Läs snällt :)

Men den svängeln är ingen höjdare, svängeln måste sitta fast i rockarden med en bult för svänglar ska bara kunna röra sig åt ett håll inte upp och ner. Men din bror kan säkerligen göra om den så den passar vagnen och göra ett snyggt fäste till vagnen!

Lyxigt i rostfritt! Min pappa skulle ha dreglat.

Men hur vet du vad hon ska ha den till då?

Jag tycker den var jätte fin. Vilken snäll bror du har. //bonny.

Bonny, det vore väl synd om andra kopierade den typen av svängel och satte den på rockaden-det hade inte funkat så bra. Sen har ju jag o bismark löst detta själva, som du kunde läsa själv.
Jag är mest impad över att ha en svängel i rostfritt...!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 234
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 491
Senast: ako
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 171
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat
  • Årets matbluff