Sv: Jag har en hungrig 4-månaders...
Hej och tack alla som engagerat sig.
Det tog 3 veckors kämpande, men nu verkar jag ha mjölk så det räcker. Hon ger sig ofta innan brösten är tomma, så jag hoppas att det innebär att hon är nöjd och mätt. Ersättning/flaska tar hon inte, men vi har fått tummen upp att köra på med gröt och smakisar så mkt som hon vill ha.
Vi var på BVC och hon följer sin längdkurva som hon ska och även sin "nya" viktkurva. Hon låg lite över normalkurvan från början, nu ligger hon en kurva under. Dock sa BVC att bara för att hon är nöjd och sover ok på nätterna så behöver det inte alls betyda att hon får i sig allt hon behöver, att vissa bebisar är nöjda trots att de är hungriga
Och att det är bra om hon äter annat så att hon går upp lite mer. Känns lite dubbelt och svårt att veta om allt är ok eller inte.
Majsvälling ska testas framöver också. Värt ett försök helt klart.
Jag tror inte att hon är allergisk mot mjölkprotein, men den infon hade jag gärna fått med sonen. Nu med facit i hand vet jag att han tål mjölk, men som bebis hade han massor av magproblem och riktigt svåra sömnstörningar. Tack för att ni delar med er!