Jag har en barfotahäst!

sture

Trådstartare
Diskutera med hovis idag när han kom för att verka och sko vad han trodde om att låta pållan vara utan skor. Han var väldigt positiv till det så skorna åkte av! :smirk: Han sa att skulle det inte fungera så var det bara att ringa så kom han och slog på dem igen.

Hoppas det fungerar! :bump:

Heléne

Varför skulle det inte fungera ? Har hästen inkorrekt benställning eller något sådant ? Du bör vänta åtminstone mer än 4-5 veckor innan du ringer hovis...minst...hästen lär vara ömfotad ett bra tag...men det brukar vara övergående...

Nej jag tycker också det borde fungera. Det är ju det där med ridningen som oroar men jag rider mest på mjukt underlag, i skogen och i paddocken och mycket lite på grusväg. Hon har fransysk benställning, höger är mer utåtriktad än vänster men hovis såg inte det som något problem.

Heléne

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 597
Senast: Ragdoll
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix