Jag har blivit med råtta

Meibla

Trådstartare
Idag flyttade en liten råttflicka in hos oss. Kunde inte låta bli att köpa henne när jag såg henne i djuraffären :o Hon är hur mysig som helst, men är bara ca 3-4 veckor gammal :crazy: Ska införskaffa en kompis till henne så fort som möjligt, brukar inte köpa råttor i djuraffärer, men hon var ensam och jag kunde inte låta bli :crazy: :D

Här är hon iaf.. lilla Hilda :)
imag0067(kopia)_orig_SE.jpg

imag0069(kopia)_orig_SE.jpg

Sv: Jag har blivit med råtta

Nawww så söt...Vill oxå ha råtta :(

Svar till alla:

ja visst är hon, och en riktig kelgris.. :D
Känner mej elak som inte har en kompis till henne ännu, men å andra sidan så har hon nog det bättre här än i en djuraffär där dom inte håller på så mkt med djuren :crazy:

Äh inte känna sig elak för det heller!
Hörrudu, var ligger Gnosjö? Zebran har två damer som vill flytta :angel:

hehe.. det ligger nere i småland :D Å jag vill ha två flickor som sällskap till min lilla bebis :angel: ;)

Men dumunge, flytta till Dalarna :p
Jag har ju en s-pew och en ch eubk rex som söker nytt hem ju ;)

gul_zebra skrev:
Men dumunge, flytta till Dalarna :p
Jag har ju en s-pew och en ch eubk rex som söker nytt hem ju ;)

Dumunge må hon vara men hon kan väl flö ner till skåne istället
så att hon kan ta mina damer Klarinett och Aroma Passionada

Flytta? nej tack :p
Men jag är fortfarande sugen på flickorna ;)

Har hoppat av skolan så jag får inga pengar alls nu utan den som betalar är mamma och hon vill inte betala för allihop. Får behålla gammeltanterna och 6 sniglar :(

Yää, hittat en intresserad iaf :banana:

Goosig tjej! Tyvärr blir det ju en enstaka över ibland och oftast tyvärr rödögda eftersom folk verkar ha en skräck för det....DU gjorde rätt som räddade henne från att bli orm-mat! Men 3-4 veckor låter lite väl ungt, då diar de ju ännu ? :confused:

Min första gerbil köpte jag för typ 15 år sen, den var också ensam och överbliven...Och rödögda råttor och gerbiler har vi haft flera, de är minst lika vackra som de svartögda det är bara att vänja sitt sätt att tänka! :love:

Hoppas du hittar en liten lämplig polare :banana: !

Senast ändrad av en moderator:

Jo.. jag tycker oxå det är ungt, frågade när jag köpte henne, å dom sa att hon var ca 3,5 veckor gammal (+/- ett par dagar). :o Jag som aldrig levererat en råttunge som är under 6 veckor stog där som ett stort fån å sa bara "jahapp" :crazy:

Och jag håller med om att dom rödögda är precis lika fina som svartögda, dock tycker min sambo att hon läskig ut *asg* :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 464
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 203
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 242
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 322
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V