Jag har blivit med katt

eyz

Trådstartare
Jag kommer att synas här under katt då och då framöver då vi äntligen bestämt oss för att skaffa katt! Någon som vet den rätta benämningen på hans färg? (det är en vanlig huskatt så det har absolut ingen betydelse, kul att veta bara :)) Bjuder på lite söta bilder på syrrorna också.

091110-15-050_61061858.jpg

Två systrar som låg och myste med varandra hela tiden
091110-15-057_61062993.jpg

091110-15-052_61062843.jpg

Bus med en syrra, den med vitt är (ska bli) våran! Enda hanen i kullen, jämför tassarna! ^^
091110-15-0620_61063213.jpg

Tycker teckningen är så fin!
091110-15-0640_61063565.jpg

091110-15-0690_61063882.jpg

Jag insåg att det inte var helt lätt att fota en kattunge som max var still i ungefär en microsekund åt gången. :D

Sv: Jag har blivit med katt

Jadu, det är inte bestämt. Sonen var en månad när vi bestämde oss för vad han skulle heta. Dock har jag två förslag, sambon ville fundera lite till.

Mina förslag är Blomkvist efter Mikael Blomkvist i Stieg Larssons böcker (som jag råläser just nu) eller Dr. Dorian från Scrubs.:D

Brunspotted med vitt tror jag, ev. bruntigré. Jag har en katt med det exakta mönstret, även det vita som går upp längst höger bakben. Fast han är nog lite mer randig än prickig.
Grattis förresten!

Brunspotted med vitt.

Ibland kallar man "mellanvarianterna" mellan tigré och spotted skämtsamt för "spigré", men din ser klart spottad ut.

Dr.Dorian hade varit sjukt sött :)

Senast ändrad:

Brunspotted med vitt, bra då vet jag! :)

Dr.Dorian hoppas jag på att få igenom. Jag är liksom inte känd för att ge mina husdjur söta namn. När jag var 11 döpte jag mina marsvin till Agda och Asta, en hund har fått namnet Arne. Dorian är ju i sällskapet ganska sött tycker jag. :p

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en bekant som har två innekatter (bondkatter). En 3årig hona och en 6månaders hane. Honan har han haft sen hon var liten, och...
Svar
3
· Visningar
1 395
Senast: Majvi
·
Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
9 168
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 783
Senast: Ekblomma
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
4 040
Senast: bengeten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka