Jag har aldrig hört om maken!!

Eastwick

Trådstartare
Ikväll har ettåringen rullat fast i boxen TVÅ!!! :eek: gånger och jag får snart höja hans livförsäkring... För tre veckor sedan gjorde han det också och lyckades dessutom fastna i gallret med ett bakben samt i somras då han vart rejält halt i en veckas tid efteråt. Och det här är bara de gånger vi (gudskelov) varit där och kunnat hjälpa honom. Vad som verkar vara del i problemet är när han kommer in blöt för det kliiiiiar ju så då...

Vad har ni för kloka tips??

Överrullningsgjord skall inskaffas i morgon!!

Sv: Jag har aldrig hört om maken!!

Sätt upp något annat istället för gallret.
Mocka upp kanter runt sidorna i boxen, så det blir uppförs backe.

Det är mina tips:)

Jo, vi har satt upp skivor på nederdelen av gallren så han iaf. inte skall fastna med fötterna igen men han står på halm så det är svårt att fixa uppförsbackar då han går omkring och plockar i halmen.

Tack för bra tips annars!

Jag hade tagit bort gallren, har inga galler i mitt stall då jag är rädd att de fastnar, även om man följer alla mått så har en hästspark stor kraft som kan böja gallren så hoven fastnar emellan.

Hästen kanske kan behöva större box?
Ett tips är att du sätter högar med spån längs boxväggarna så det blir som uppförsbackar, när du mockar, då har de ofta svårare att rulla fast & kan komma loss lättare.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka