Jag hamnar i framvikt efter hinder!

LIICHOO

Trådstartare
Hej!
Jag hamnar ofta i framvikt efter hinder, alltså jag faller för mycket framåt i landningen, ibland så mycket att jag inte hinner sträcka upp mig och fånga upp hästen (som är pigg och stark) och därmed blir anridningen till nästa hinder inte så bra och ingen av oss hinner se vad som kommer därnäst. Har någon några tips på övningar eller egna erfarenheter hur jag kan träna upp mig i just landningen efter hinder ?

Tacksam för svar,
Lisa :)

Sv: Jag hamnar i framvikt efter hinder!

Hej!
Trampa ner hälen ordentligt och skjut fram skänkeln litegrann, tänk på att titta upp ordentligt. det är mina tips (:
lycka till :)

Sv: Jag hamnar i framvikt efter hinder!

Jag har samma problem. Har också blivit tillsagd att skjuta fram skänkeln. Och visst kan jag göra det. En sekund ungefär, sen lever den sitt eget liv igen. :mad:

Liknande trådar

Ridning Hej, Jag har en hopphäst som är av lite mindre storlek och har inte jättemycket hals samt byggd pyttelite i framvikt. Hon har en...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: Ray
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 184
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 869
Senast: __sofia__
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 620
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar