Jag går snart sönder..

V

Vicku

Egentligen vill jag väl bara beklaga mig lite.. har hamnat i ett dilemma jag länge fruktat..

Har en hund som jag älskar så otroligt, ja ni vet ju själv hur mycket man kärlek man kan ha för en hund.

Jag har en pojkvän som jag tycker om jätte mycket, har precis flyttat till Gävle för att vara med honom, är tjänstledig från jobbet och ska bo här i ett halvår.

Min hund fick stanna hemma med sin husse som jag vet älskar honom och han har det mycket bra där, det var jätte jobbigt att lämna min älskade hund om så bara ett halvår (hälsar på så ofta jag kan, han är 100 mil bort.)

Nu till problemet.. Jag vill bo kvar här, jag vill inte flytta "hem" igen. Och hunden kan inte bo här.. killen är känslig för hundar och har nya golv i hela lägenheten och vill eller kan inte ha en hund här.

Jag varken vill eller kan skaffa eget, har inte råd.. nu känns det som jag måste välja mellan kärleken och hunden och jag vill inte göra det!! Någon som varit i liknande situation?

Jag är så fruktansvärt ledesn att jag snart går sönder.. :cry: :cry: :cry:

Sv: Jag går snart sönder..

usch vad jobbigt :(
Har inte hamnat i den situationen själv men då jag har katt/hund gillar hästar och i princip alltid har någon form av djurhår på mig så vet jag inte vad jag skulle göra om jag hamnade i samma sits som dig.
Det vanliga är väl att folk väljer kärleken, människan över djuret men det vette 17 alltså.. det är en sådan stor del av mitt liv att jag inte skulle kunna klara mig med ett akvarium.
Hoppas du kommer på vad du ska göra iallafall!

Oj då! Vilket dilemma! :crazy: Hade du hunden innan du träffade pojkvännen? Jag har alltid resonerat så att när jäg träffar nån så visar jag redan från början att då ingår mina djur också. Man får liksom ta hela alltet om man vill ha mig.

Vet inte vad jag skulle göra i din situation och har inget bra svar att ge tyvärr men kan bara säga att jag verkligen hoppas att dte löser sig för dig!

Ja jag hade hunden innan honom..

Jag vill inte offra hunden för kärleken, och jag vill inte offra kärleken för hunden heller.. Det är så himla svårt!!

Men jag löste det iaf så att husse kunden ha honom till mars så då får jag ta tag i det då!

Jag hade helt enkelt skaffat mattor till hela lägenheten så att golven inte blev sletna (rätt usel anledningen tycker jag själv, men det är för att mina djur ränner överallt), bambumattor är superbra.

Sen hade pojkvännen fått stå ut med hunden.

Personligen hade jag aldrig ens kommit på tanken att dejta någon som är känslig, fast jag har 2 hundar och 2 hästar, så man kommer aldrig i från det.

//E

Helt enkelt är det så att jag tycker om djur och vill inte leva utan, då spelar det ingen roll hur kär jag är.. Fundera på om du verkligen kan leva utan djur resten av livet?

för mig finns det inget val i såna här frågor. jag skulle aldrig någonsin lämna hundarna. när det gäller dejtande går icke hundälskande bort direkt. jag tycker helt enkelt det är ganska oattraktivt att inte gilla hundar (praktiskt va?).

Håller helt med. Om jag varit singel så skulle killen få ta mig som jag är, med häst och hundar. Har han inte det intresset så får det vara. :cool:

Han måste gilla mina djur lika mycket som jag eller ok nästan lika mycket som jag annars är det bay bay. :devil:

Du gör ju som du tycker känns bäst... men aldrig att jag skulle välja bort mina djur; varken nuvarande eller kommande... Här är det paketpris som gäller...

Jag kan inte leva utan djur. När hästarna lånades ut förra våren visste jag inte hur jag skulle överleva, och det hade jag nog inte gjort heller om jag inte skaffat doggen två dagar efter att andra hästen åkte till fodervärden... :crazy: (Rätt stolt att jag klarade de två dagarna, trots allt!)

Din nya pojkvän, han kan inte förstå att du vill ha hund, eller? När jag köpte min vovve så bodde jag med min dåvarande kille, och han hajade att antingen så skulle jag ha hunden i hans lägenhet, eller så skulle jag flytta tillbaka till min egen lya. Jag är väldigt glad för att han förstod mitt behov av att ha någon att pyssla om och älska även när han inte var på humör, men alla killar kanske inte gör det.

Men jag hade haft väldans svårt för att vara ihop med någon som säger blankt nej på grund av nya... golv?! Det går att klippa klorna och torka tassarna utanför ytterdörren, you know! :crazy: Har aldrig varit med om att en hund sliter ut golven, och jag har haft både stor och liten vovve.

Nog sliter hundarna bra på parketten... Vi har lagt mattor över golven där hundarna går/leker/sprätter runt och väntar på mat. Inte mattor nedanför sänger och så, utan där de "tokar" sig mest. De han repa golvet rätt så bra på de veckor innan vi köpte en extra matta. Men som sagt. Det går att skydda golvet! Bor man stort så kan man lära hundarna att inte gå in i t.ex. v-rummet. Annars kan det vara bra med mattor på strategiska ställen. Jag ångrar att jag inte hade matta i för förra lägenheten under v-rums-bordet. Min hund låg ofta där och så rivstartade hon när det ringde på dörren. Det blev snyggt...

Jag skulle ALDRIG, och då menar jag verkligen aldrig välja en karl framför något av mina djur. Mina djur betyder allt för mej. Jag skulle aldrig kunna leva utan dom och jag skulle aldrig kunna leva med en person som inte kan acceptera att han hamnar ett par steg längre ner på "betyder-mest listan"!!

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 930
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 126
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 967
Senast: Milosari
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 299
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar