Jag fick inte jobbet...

Lill76

Trådstartare
Jag mår fruktansvärt dåligt av mitt jobb och försöker förtvivlat åtgärda detta, (bett om omplacering utan resultat, söker nya jobb osv.) I början av juli var jag på en anställningsintervju på ett annat företag. Jag var förstås glad över att bli utvald på intervju, men det kändes inte riktigt 100 när jag var där. Ett visst hopp väcktes dock att jag skulle komma ifrån min nuvarande arbetsplats.
Nu ringde dom alltså igår o sa att en annan sökande fått jobbet. Egentligen blev jag inte så besviken eftersom det inte kändes helt rätt, men det släckte ju mitt lilla ljus av hopp om förändring.
Tårarna kom när jag satte mig i bilen för att köra till jobbet idag.... fan.... :( hade man ändå inte varit i behov av dom där pengarna så hade jag sagt upp mig, men har både barn, djur och hus att tänka på.....
 
Stor kram! Ge inte upp, det finns nog fler jobb att söka? Fortsätt leta och lägg ut krokar hos alla du känner. Nu vet jag ibte vad du jobbar med men att byta bana tillfälligt för om det gör det lättare att hitta nytt jobb?
 
Stor kram! Ge inte upp, det finns nog fler jobb att söka? Fortsätt leta och lägg ut krokar hos alla du känner. Nu vet jag ibte vad du jobbar med men att byta bana tillfälligt för om det gör det lättare att hitta nytt jobb?
Tack för pepp! Jo, jag byter gärna bana, det är lite det jag är ute efter. Har till o med försökt få "mocka skit" jobb på travet fast jag nog skulle behöva gå ner 10-15 tusen i lön..... så desperat känner jag mig...
 
Åh, jag känner igen det där, det passar inte helt perfekt men ändå blir man ledsen. Det hade nog inte blivit bra där.

Peppkramar och ta det lugnt och leta efter det perfekta.
 
Jag har inget bra råd att ge, är själv i samma situation och det gäller nog bara att inte bli för nedslagen av varje nej utan försöka fokusera på att man ändå är på väg mot drömjobbet.
Det är så otroligt frustrerande när man bara vill göra något annat NU!
 
Hoppar runt på vik och timvik så letar jobb. Tycker det suger och känns allmänt hopplöst. Uppenbarligen är vi många i liknande sits...
 
Fortsätt söka. Om det inte var rätt plats för dig, ville du ju ändå inte ha det jobbet. Att hoppa ur askan i elden kommer du ju inte att bli glad över i längden.

Visst är det tröstlöst med alla ansökningar man måste skicka, men ge inte upp. Rätt jobb finns därute. Har du lagt upp ditt CV på alla tänkbara sajter? Bemanningssidorna?
 
Fortsätt söka. Om det inte var rätt plats för dig, ville du ju ändå inte ha det jobbet. Att hoppa ur askan i elden kommer du ju inte att bli glad över i längden.

Visst är det tröstlöst med alla ansökningar man måste skicka, men ge inte upp. Rätt jobb finns därute. Har du lagt upp ditt CV på alla tänkbara sajter? Bemanningssidorna?
Bra tips där! Bemanningssidorna! Där finns nog några kvar som jag inte finns med på! Ska fixa idag. :)
 
Bra tips där! Bemanningssidorna! Där finns nog några kvar som jag inte finns med på! Ska fixa idag. :)

Lägg upp ditt cv först och ring till dem sen. Det är bra att vara lite på, och jättebra att dom får en röst att relatera till och inte bara lite text i cyperspace.

Jag hatade mitt fd jobb och hoppades vara sjuk varenda morgon när jag vaknade och skulle stiga upp, men till slut fick jag hjälp av Manpower och fick ett nytt toppenjobb. Manpower var grymt bra att ha att göra med, fick massor med hjälp och blev skickad på intervjuer som gällde jobb som inte fanns på annons. Om du vill ha jobb inom fastighetsbranschen, så jag verkligen rekommendera Newsec Competence och Fasticon.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 576
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 498
Senast: Cilva
·
Skola & Jobb Ni ser rubriken... Jag är nära att bli erbjuden en ny tjänst på mitt jobb och jag får uppriktigt sagt nästan panik..! Jag vet varken ut...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Smulu
·
Skola & Jobb Skriver anonymt då jag inte vill hänga ut min arbetsplats. I eftermiddags fick jag som ett riktigt knytnävsslag i magen på jobbet. Har...
2
Svar
26
· Visningar
3 542
Senast: aprilmaj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp