Jag fattar fortfarande inte...

H

Hemligisten

Hur ser en sluta resp en öppna ut från hästryggen i förhållande till en skänkelvikning? Hur vet jag om jag gör rätt.. Om jag nu inte har tränare/publik på marken???

Sv: Jag fattar fortfarande inte...

det finns nog en miljon trådar om öppnor och slutor på det här forumet, ta och kolla lite bland de befintliga trådarna vetja! ;)

Om du inte vet så behöver du någon som lär dig; skaffa en tränare. Lära sig sånt där på egen hand är inte helt enkelt.

Jo det finns men jag vill veta hur jag märker att hästen verkligen gör rätt från ryggen utan publik eller tränare...
Vet ni?? *s*

hej enkelt för klarat så är skänkel vikningen den största rörelsen
men öpnna och sluta är bara halv vägs sas man ställer hästen på två spår i rörelse riktningen fast man rider mer fram ur den,och slutna ställer man hästen från rörelse riktningen på volten med
huvudet åt andra hållet unge fär innåt som mindre sid värts rörelse fast med bibehållet tempon som är svårt att rida för man måste ha ledande tygeltag samt mot hållande och drivande ben hela tiden för att orka fram hela rörelsen fram benen går på ett spår
och bakdelen går på ett annat men du som ryttare måste ha full koll
din häst.och du kan inte rida svåra saker för änn man ridit fram ordentligt och du och hästen är uppvärmd och har flåsset uppe!
man ska ställa hästen i bogarna och bakdelen ska följa efter med under tramp i hovarna!
det är vad jag kan säga det är så svåra fråga så man nästan inte kan göra det utan se det, live där är bäst att fråga en tränare om råd
för rent text mässigt är det hur svårt som helst. utan att göra det
iverkligheten. !
särskilt. om jag inte ridit på hur länge som helst.! :banana: :bump:
läs böcker och fråga en tränare. några gen vägar finns ej!

Kort sagt, när du väl gjort några korrekta öppnor/slutor och verkligen känt hur hästen rör sig under dej så vet du det även i fortsättningen.

Men för att komma dit vill jag rekommendera dej att ta hjälp av en tränare.

Immer

piamar skrev:
hej enkelt för klarat så är skänkel vikningen den största rörelsen
men öpnna och sluta är bara halv vägs sas man ställer hästen på två spår i rörelse riktningen fast man rider mer fram ur den,och slutna ställer man hästen från rörelse riktningen på volten med
huvudet åt andra hållet unge fär innåt som mindre sid värts rörelse fast med bibehållet tempon som är svårt att rida för man måste ha ledande tygeltag samt mot hållande och drivande ben hela tiden för att orka fram hela rörelsen fram benen går på ett spår
och bakdelen går på ett annat men du som ryttare måste ha full koll
din häst.och du kan inte rida svåra saker för änn man ridit fram ordentligt och du och hästen är uppvärmd och har flåsset uppe!
man ska ställa hästen i bogarna och bakdelen ska följa efter med under tramp i hovarna!
det är vad jag kan säga det är så svåra fråga så man nästan inte kan göra det utan se det, live där är bäst att fråga en tränare om råd
för rent text mässigt är det hur svårt som helst. utan att göra det
iverkligheten. !
särskilt. om jag inte ridit på hur länge som helst.! :banana: :bump:
läs böcker och fråga en tränare. några gen vägar finns ej!

Ja, det där gjorde ju saken kristallkar!!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: Nova123
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 559
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar