Jag har inte ens fattat att hundforumet skulle ha något dåligt rykte
. Tvärtom så tycker jag att tonen är god, trots att vi inte dunkar varandra i ryggen eller snuttigullar med nya användare som undrar om det är en god idé att ta valpar på sin söta men lite "blyga" och bara lite allergiska blandrastik. Men antalet användare som går till personangrepp eller dumförklarar folk är väldigt liten tycker jag, i alla fall jämfört med olika facebookgrupper. Och det är rätt intressant eftersom man är mer anonym här (eller kan vara det, själv är jag inte särskilt hemlig).
Som så många andra så var jag rätt mycket nybörjare när jag hittade hit. Jag hade två stora hundar och hade problem med båda. Den ene var en superturbo arbetshund som jag hade enbart till sällskap, den andre var ett nervöst vrak som ville bråka med alla andra hundar hon såg. Inga papper på någon av hundarna såklart men de var högt älskade i alla fall. Jag fick jättemycket tips och råd, bl a från
@Brandgul som hette något annat på den tiden tror jag.
En kortare period var det en användare här som stod för en ganska förlegad (och icke kompatibel med SBK's dressyrpolicy) syn på hundträning. Användaren fick en liten hejarklack och det var rätt hårda tongångar mot nya hundägare. Men det är så länge sedan nu att eventuella rykten från den tiden väl knappast kan hänga kvar?