Jag får panik.

Halifaxen

Trådstartare
Dressyr programmen vill inte sätta sig i huvudet på mig ...... Ahhhhhh :crazy:

Har letat runt här på alla film trådar som finns men hittar ingen som rider LC:2 och LB:1.....
Någon som har en film som vill skicka den till mig eller lägga in den här i tråden? Skulle vilja se så kanske jag lär mig snabbare :S

Sv: Jag får panik.

hehe, jag har lite samma problem, red igenom dem för min tränare igår och glömde typ allt...

LB:1 an tycker jag är lättare att komma ihåg än LC:2 an, så den kunde jag nästan hela..

Imorgon är det upp till bevis, måste kunna dem då. Hade visserligen lite tur att få rida nästa sist i LC:2 an så då hinner jag kika på några ekipage innan. :)

du lär dig inte av att titta på en film det kan jag garantera, utan av att springa programmet på en rektangulär matta på golvet. det är bästa sättet :D

Jo.... Men jag gör juh det ska se om jag kommer upp till ridbanan i morgon och kan springa vägarna i rihuset =) hahahhaha :)

Hehe=) Hämskt det är. Jag tycker med att LB:1 är lättare. Ska du tävla snart du med eller?

jag lär mej av att sitta och rita programmen. Rita programmen en del i taget och lägg sedan ihop allt...plättlätt :)

Jepp.. imorgon är det tävling.. Jag och min åsna ska ha premiär i tävlingsvärlden.

Så det enda krav jag har på oss det är att jag ska komma ihåg ridvägarna och att hästen vågar sig fram till domaren.. :)

Okej. Hoppas attd et går bra på tävlingen i morgon då.. Du får skriva sen hur det gick =) hehe=)

Vad hard u för häst ? :rofl:

Jag har min lilla åsna.. :)

En 17-årig halvblodsvalack som ska debutera i dressyr.

Mer info kommer imorgon kväll hur det gick!

Tackar!

Det bästa sättet att lära sig ett program på är som mackan säger, att springa den hemma på mattan :D

ta´t lugnt du hinner lära dig det.
Hade samma problem förut, fick progr på fredagen, skulle tävla på söndagen. Progr var Lc.1. Ritade progr på datron om och om igen och sprang det igen och igen och igen på altan tills det satt benhårt.
Det är bästa sättet, att springa det själv och även rida om man har möjlighet till det.

F*n också!! :mad: slängde precis en gammal LC.2 film innan jag gick in på buke...

jaja, jag brukade lägga ut bokstäver hemma på golvet och sedan gick jag samtidigt. Först inridning hal hälsing och höger varv, sedan gör man om allt och lägger till hela tiden och gör om och lägger till... Sedan är det jätte bra om någon står vid sidan av med facit när du går och säger.

Okej =) det var juh synd men sånt är livet =)

Idag ska jag träna dressyr program så det står härliga till här hemma :) hehe :)

Det är bara att nöta, nöta, springa och springa. Jag fick ett program jag skulle lära mig på en kväll för att "tävla" nästa dag (ridläger) och det GÅR! Alla fick ju en chock, därefter började alla kuta runt på ridbanan, och nästan alla klarade att rida programmet dagen eetfer :D

Hehe :) Jappd et rä bara till att nöta och nöta :)

Nu är det en vecka kvar till sjag ska tävla så jag borde lära mig dom:P

Så där.. då var det avklarat.

Jag kom ihåg programmen, hästen vågade sig fram till domaren. Dock i galoppen i LC:2an så bjöd han mot staketet och tänkte hoppa:crazy: :D Fick undvika ett hopp genom att gena i hörnet, men det var helt ok ändå!!

Jag är jättenöjd med dagens ritter, hästen var typ tokspänd när vi red in på banan, men vi tog oss runt och jag är nöjd med procenten!

Ett tips är att om du har lärt dig programmen någorlunda, att kika på några ekipage (om du har tid med det).

Lycka till!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2