hmm, ta inte de här på fel sätt nu, är inget emot dig personligen, Jag tycker de är jätte bra att du oroar dig...
Jag bodde tidigare i lägenhet på andra våningen och hade ramp upp till balkongen, sen hade jag ett fönster på balkongen lite på glänt (omöjligt för nån granne att se) så katten kunde komma in. Så om nån granne släppte in katten i trappuppgången för att vara snäll fick de helt fel effekt, eftersom katten då inte kunde komma in!
Jag som kattägare skulle dessutom bli förbannad om jag fick veta att min katt blev matad av annat folk ute! Jag vill veta vad och hur mycket min katt äter. (så gott de nu går med en utekatt)
Jag har haft katter i hela mitt liv, och jag har både bott i lägenhet och hus, och har alltid haft dom som utekatter. Katter far inte illa av att vara ute en natt! speciellt inte om de bara är -1! Här där jag bor blir de ofta -25 på vintern och mina katter är med glädje ute ändå, hur dom kan klara skillnaden från -25 till +25 (inne) begriper jag inte, men dom klarar de utan problem! Bara dom är utekatter helt vintern och inte plötsligt kastas ut i -25 utan vinterpäls.
Katter är super duktiga på att hitta vindskydd och mat, dom klarar sig utan problem flera dagar utan sin ägare (även om de inte är nått ägaren ska dra nytta av!).
Blir de kallt brukar min katter alltid hitta nån bil med motorvärmare, så dom kan sitta på huven
Jag brukar desutom ha en filt eller nått liggandes på balkongen/altan som katterna heldre ligger på än att gå in i värmen.
När vi åker på semester i två veckor varje år, ber jag min granne passa katterna, men hon ser inte katterna på hela tiden, hon ställer bara maten ute och hoppas på att katterna hittar den före nått annat djur, och när vi sen kommer hem kommer katterna tillbaka, och är inte nå hungrigare än vanligt.
Vad jag menar är att du troligen inte behöver oroa dig om de bara handlar om nått dygn katten behöver bara ute. Och jag för min del hade inte släppt in den i trappen, då de hindrar katten från att kunna göra sina behov och hitta vatten!
Skulle katten däremot börja avmagra tycker jag att du ska ringa till en djurskyddsinspektör så dom får komma ut och kolla upp de. http://www.djurskyddsmyndigheten.se/
Eller varför inte tippsa grannen lite försiktigt om att skaffa ramp, kattlucka, eller nån bädd på balkongen, och fråga hur hon gör nu?