J
J3O
Jo.. igår longerade jag Rambo som jag ibland gör innan jag ska rida för att han inte ska vara för het... När han senare ska börja galoppera (efter en stunds friskt travande) börjar han spralla och hoppa som aldrig för.. helt tokig blev han och jag åker efter som en jävla vante för att jag inte ville släppa longer-linnan... Helt galet.. Dagen innan när jag red så började han bocka som en idiot och jag blev skit arg och "straffade" honom... Jag har även fått höra att veckan innan (jag var på Rhodos) så har han lekt jävel för små tjejerna som ridigt honom och försökt kasta av dem stup i kvarten.. När jag sedan hållt på att rida ihjäl mig igår så tar jag in honom i stallet där stallets ägare ställt fram mat till honom... ALLDELES FÖR MYCKET... En halv spann (ca 5 skopor havre)..... När han riktigt hård-rids äter han max 4 skopor... Vi håller precis på att få upp både konditionen och musklerna på honom (ridits ca 1 månad nu efter betet). Inte konstigt att han varit helt "bäng" i huvudet.. Och jag som "straffat" honom känner mig som en idiot..
Hon som har stallet är en ängel och hjälper mig med mycket och är kunnig.. Men hon verkar inte förstå att jag inte ger Rambo så mycket kraftfoder pga att han inte behöver det eller klarar av det. Det är inte första gången hon gjort det.. Hon tycker bara att han äter för lite pga hans storlek (172cm, 600 kg och äter ca 3 kg om dagen).
Vi ställer upp maten själv till hästarna men hon hade hjälpt mig dagen innan pga bil problem så det var endast denna gången hon lagt upp allt själv men jag vet att hon går och lägger upp i smyg när hon fodrar.
Förstå mig rätt.. det är en underbar stall ägare.. Bästa jag någonsin haft och jag vill inte bråka med henne.. sagt till henne innan att det inte går att ge honom så mycket men hon verkar ju inte lyssna på mig. Skrev på tavlan igår "sluta ge Rambo så mycket mat, max 3 skopor/måltiden.. Håll på gå omkull med mig och han när jag longerade"...
Vad hade ni gjort??? Vad ska jag ta mig till???
Hon som har stallet är en ängel och hjälper mig med mycket och är kunnig.. Men hon verkar inte förstå att jag inte ger Rambo så mycket kraftfoder pga att han inte behöver det eller klarar av det. Det är inte första gången hon gjort det.. Hon tycker bara att han äter för lite pga hans storlek (172cm, 600 kg och äter ca 3 kg om dagen).
Vi ställer upp maten själv till hästarna men hon hade hjälpt mig dagen innan pga bil problem så det var endast denna gången hon lagt upp allt själv men jag vet att hon går och lägger upp i smyg när hon fodrar.
Förstå mig rätt.. det är en underbar stall ägare.. Bästa jag någonsin haft och jag vill inte bråka med henne.. sagt till henne innan att det inte går att ge honom så mycket men hon verkar ju inte lyssna på mig. Skrev på tavlan igår "sluta ge Rambo så mycket mat, max 3 skopor/måltiden.. Håll på gå omkull med mig och han när jag longerade"...
Vad hade ni gjort??? Vad ska jag ta mig till???