Jag blir så j-a arg!!

S

sthlm23

Kolla in detta!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,523076,00.html

Värst av allt tycker jag är att veterinären tror att det bara är toppen av ett isberg. Det är nästan så man får lust att faktiskt samla in vildkatter som inte omplaceras för human avlivning (hos veterinär) bara för att de ska slippa riskera hamna i klorna på såna jävla störda människor som kanske plågar dem. Tur att min utekatt är känd av grannarna så det inte bara är mina föräldrar som har koll på honom (han bor inte hos mig).
 
Sv: Jag blir så j-a arg!!

Det är fruktansvärt!
Sjuka människor! Grrrrrrrrrrrrrr
 
Sv: Jag blir så j-a arg!!

Björk skrev:
Helsjukt...
Och ett av skälen att jag inte skulle ha utekatt i tätort.
:crazy:

Hmm, nä ibland undrar man ju när man ser katter (med halsband) som springer runt i Sthlms innerstad hur ägaren tänker. Tror de att det inte finns elaka människor? Vår katt är innekatt fast vi bor jättelitet, men han är van vid små ytor och vi underhåller honom med leksaker och massor med uppmärksamhet. Hellre det än att vara rädd för att han ska råka ut för något.

Jag vet att min egen katt (den som bor hos päronen, i en lugn förort) har råkat ut för något någon gång, för han avskyr numera stora män. :crazy: Det gjorde han inte förut. Å andra sidan så tycker jag det är bra att han är lite folkskygg så ingen kan ta fast honom och göra något dumt med honom. Stackars kissarna, de lever farligt.
 
Sv: Jag blir så j-a arg!!

sthlm23 skrev:
Jag vet att min egen katt (den som bor hos päronen, i en lugn förort) har råkat ut för något någon gång, för han avskyr numera stora män. :crazy: Det gjorde han inte förut. Å andra sidan så tycker jag det är bra att han är lite folkskygg så ingen kan ta fast honom och göra något dumt med honom. Stackars kissarna, de lever farligt.

Ja, en kompis har också en katt som är lite skygg för främmande människor. Han har alltid varit det så han har troligen inte råkat ut för något. Men det är som du säger bara BRA- då får ingen dummis fatt i kissen....
 
Sv: Jag blir så j-a arg!!

Har hor det till vanligheterna att kattagare tar sina katter till veterinar for att avlagsna klorna fran framtassarna sa att de inte kan klosa sonder moblerna...

Ar man sa jakla radd om sitt moblemang kan man kopa guldfisk och lata katterna vara. Blir lika forbannad varje gang jag ser annonser dar katter ar till salu och forsaljaren framhaver att katten fatt klorna borttagna ungefar som om det skulle vara BRA!!!
 
Sv: Jag blir så j-a arg!!

Jillybean skrev:
Har hor det till vanligheterna att kattagare tar sina katter till veterinar for att avlagsna klorna fran framtassarna sa att de inte kan klosa sonder moblerna...

Ar man sa jakla radd om sitt moblemang kan man kopa guldfisk och lata katterna vara. Blir lika forbannad varje gang jag ser annonser dar katter ar till salu och forsaljaren framhaver att katten fatt klorna borttagna ungefar som om det skulle vara BRA!!!

Declawing innebär inte att man bara opererar klorna utan man opererar bort hela yttersta leden på tassarna! Vansinnigt...
 
Sv: Jag blir så j-a arg!!

Men gud vad hemskt! Hjälp! Man blir ju mörkrädd av bara tanken på att en människa är kapabel till att göra något så hemskt... Usch.

Sol skrev:
Declawing innebär inte att man bara opererar klorna utan man opererar bort hela yttersta leden på tassarna! Vansinnigt...

Finns det verkligen veterinärer som utför så'nt? :eek:
 
Sv: Jag blir så j-a arg!!

Va?! :eek: :mad: Har de veterinärerna ingen yrkesheder!? De borde upplysa ägarna om klornas funktion och hur en katt fungerar och sen rekommendera försäljning av katten om inte ägarna intar en mer accepterande inställning. Jag blir så j-a trött på människor som jämt ska anpassa djurens behov efter sina egna..
 
Sv: Jag blir så j-a arg!!

Min vet gor det INTE, det var en av mina forsta fragor innan jag tog mina djur dit. De flesta gor det dock, $$$ rules. :mad:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 678
Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
7 063
Senast: canine
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 140
Senast: As_Vegas
·
C
Övr. Katt Hej ! Jag är ny här på forumet. Har tre stycken katter, en kastrerad hane på 9 år och två katthonor som är steriliserade (mor & dotter)...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp