Jag blir GALEN

Sv: Jag blir GALEN

Ah missade det där med kastreringen! Såg det nu. :)

Men herregud hur orkar du? Vet när jag bodde hemma och hade rummet på nedervåningen så fick man stå ut med att vakna i dödschock över att det stod en förbannad kattj*vel och vrålade utanför fönstret! Dom låter ju inte nådiga, det är så det isar längs med hela ryggraden :crazy:

Fast det verkar ju som att denna katt (som Gnist har problem med) ska gå i planerad avel.
Är det bara att stå ut eller är det vettigt att ge p-piller mellan kullarna?

Mitt medhållande av Bengeten var ett svar till JeayL i sin tur och inte till Gnist.

Jag skulle personligen hellre stå ut med oljud än att ge p-piller till en katt i avel om det bara handlar om en-ett par kullar man planerar att ta. Men om honan ska gå i avel länge så tror jag det kan vara skönt för henne att få vila upp sig om hon ofta har ansträngande löp och då kanske p-piller kan vara en okej idé. Man får väl väga för och nackdelar.
En sak som jag däremot skulle fundera på om jag bedrev kattuppfödning är att sätta in ett Suprelorinchip i katten istället, det verkar inte alls ha biverkningar på samma sätt som p-piller av det jag har läst.

En sak som jag däremot skulle fundera på om jag bedrev kattuppfödning är att sätta in ett Suprelorinchip i katten istället, det verkar inte alls ha biverkningar på samma sätt som p-piller av det jag har läst.

Är inte det chipet till för hanhundar? eller fungerar det på honkatter med? *nyfiken*

Men herregud hur orkar du?

Jag har vissa egenskaper som gjorde att "sörlänningarna" som gick samma hundvårdsutbildning samtidigt med mig (för ungefär 100 år sedan alltså :rofl: ) kallade mitt utrymme för "lugnet från norrland" :o

Tydligen är tålamod en stor del av dessa egenskaper :D

Men som sagt; Kast med liten raskatt övervägdes stundom :angel:

Jag har läst att folk har använt det till honkatter.
Här finns en tråd med folk som är mer insatta:

http://kattforum.se/viewtopic.php?f=6&p=2962428&sid=28190a027a78b71d120867d226525ee5

Vissa skriver att de har hört om biverkningar och andra skriver att det verkar fungera jättebra. Man får nog bilda sig en egen uppfattning. :)

Hmm, såg att jag länkade till den sista sidan i diskussionen, finns 3 sidor till.

Tack:laugh: alltid intressant att lära sig mer!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Tillbaka