Jag blir GALEN

Gnist

Trådstartare
Dotterns pojkvän med tillhörande katthona är på besök och katten löper.

So far, so good eftersom här bara finns 2 honor och en kastrat i huset, men (och det är ett enormt stort men) hon skriker konstant pga löpet :eek: :eek:

Mitt huvud håller på att gå i bitar och mit tålamod börjar vara på upphällningen och jag leker lite med tanken "kast med liten raskatt" :angel: (ett skämt givetvis :p)

Frågan; Är det normalt att katter skriker dygnets alla timmar (hon är alltså aldrig tyst..) på detta vis när de löper :confused:

Mina egna katthonor genom åren har inte en enda en av dem någonsin haft något väsen för sig när de löpt nämligen :love:

Hur länge kan jag förvänta mig att behöva stå ut med oljudet och huvudvärken innan hon ger sig med detta eländesljud?

Hon är ju iofs väldans söt, men det räcker ju bara "så" långt ;)

Senast ändrad:
Sv: Jag blir GALEN

Är det möjligtvis en Bengal?:D
Dom kan skrika kan jag lova.. Högt och länge...

Tanken kast med liten raskatt har ju flugit förbi några gånger i mitt hem. :angel:
En stor portion tålamod, bra musik på stereon och en katt på toaletten brukar vara lösningen.

Nej, en orientalisk långhårig fröken är det.

Hon skränar så infernaliskt att det skär i huvudet, även om hon är på övervåningen och jag på nedervåningen och man kan tro att någon håller på att dra tarmarna ut genom öronen på katten, så plågad som hon låter :crazy: :eek:

Hon blev faktiskt tyst en kort stund i kväll pga chockskada :angel:

Strosade omkring i köket och skränade, smög sig bort till valplådan där det finns 2 dygn gamla sådana här

091208-1.jpg

med tillhörande mamma :cool: Behöver jag ens yppa vad tiken ansåg om skrikande katter i närheten av sina små?

Sedan var kattan tyst i hela 10 minuter och låg den stunden och tryckte under en säng på övervåningen med klotrunda ögon innan drifterna pockade igen och olåten fortsatte *suck*

NAWWW; den tråden måste jag ha missat!:love:

Om hon ska gå i avel, går det ju att i värsta fall få henne skendräktig..
Tops.. Jag har inte testat själv, men ska tydligen fungera riskfritt..
Löper hon alltid länge och hårt? I så fall borde de rappa på lite med kullarna.

Hon har nyligen haft en kull och nu börjat löpa igen.

Bara att bita ihop och stå ut, samt se till att lagret av huvudvärkstabletter inte tar slut alltså :crazy:

Hade en kompis som flyttade hemifrån en gång i tiden varje gång hennes katthona löpte. Alla hennes grannar beklagade djupt att de inte kunde flytta med.

oja de kan skrika konstant.... har en nu som VRÅLAR konstant... sist var de drygt en vecka långt vrål...Är redan mör i huvudet och ändå har hon just börjat höglöpa så jag har nästan en vecka kvar av lidande:grin:

hoppas den besöknde honkatten inte är lika långvarig... själv får ja 2.5-3veckors paus innan nästa löp

Hehe, du har min fulla sympati. Själv har jag en näpen liten koratfröken som åtminstone har den goda smaken att yla vid ytterdörren istället för i sovrummet (hennes mor åmade sig helst i sängen och revirmarkerade på matte när hon var ung och förvirrad...)

Jag hade ju tänkt para på det här löpet men det fanns inte tid och pengar till en utlandsresa just nu så det får väl vänta.

Alla raser med någon form av orientaliskt kan förfoga över vansinniga röstresurser, trots att de är så nätta :angel:

Jag förstår verkligen din frustration! Jag hade bara för ett par veckor sen två stycken ocikräk som löpte samtidigt! Jag höll på att bli helt galen, droppen gick när den ena låg och juckade på mig mitt i natten! :rofl: efter det fick dom inte vistas i samma rum som jag förren dom slutade löpa! :D

Har samma problem med min jävla bondkatt ;D Hon skriker varann vecka mellan dec-sep.. Kan ni tänka er ?
Annars är hon världens mysigaste & jag har inte hjärta till att göra mig av med henne.

Har samma problem med min jävla bondkatt ;D Hon skriker varann vecka mellan dec-sep.. Kan ni tänka er ?
Annars är hon världens mysigaste & jag har inte hjärta till att göra mig av med henne.

och du har inte fundera på kastrering?:crazy: När en katt löper så tätt år in och år ut tär det fruktansvärt på katten. Får man fråga varför ni håller katten fertil?

Jag ville ha en kull med kattungar först :) Sen så skulle de bli gjort. Men skippar de och kissen ska kastreras i morgon bitti så ska lämna henne i eftermiddag.

Senast ändrad:

Nu är här tyst :cool:

Till och med kastraten fräste åt henne när hon skvälade. Mina stackars kissar är ju inte van dylikt oljud :rofl:

Eftersom kattan hennes nu är kastrerad, så blir det inga små eller hur?

Har för mig att P-piller för katter gör att man slipper sånt där oljud! Han har inte funderat på att skaffa såna? Våra katter har fått det i alla år till och från..

visst hjälper p-piller mot det sk odjudet men i längden är de inge bra med p-piller..ökar risker för bla juvertumörer...

Precis, tycker man ska undvika p-piller in i det längsta. Finns många otäcka och farliga biverkningar och det är snällast mot katten att kastrera om man inte bedriver planerad avel.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Tillbaka